در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری به بهانه کمبود پرستار

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: برخی‌ها سعی دارند ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری را به بهانه کمبود پرستار در کشور افزایش دهند.

انحصار برخی رشته‌های پزشکی / افزایش بی‌جهت پذیرش دانشکده‌های پرستاری به دلیل اتخاذ سیاست‌های نادرست / لزوم برداشتن کنکور پزشکیاصغر دالوندی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش ظرفیت بی‌مورد ظرفیت پرستاری، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اتخاذ سیاست‌های نادرست برخی‌ها سعی دارند ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری را به بهانه کمبود پرستار در کشور افزایش دهند. اما در بسیاری از رشته‌های پزشکی که دچار کمبود هستند، هیچ تغییری در میزان پذیرش دانشجویان انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: من معتقدم که باید کنکور پزشکی مانند برخی از رشته‌های دیگر برداشته شود تا درهای تحصیل در این رشته به روی همگان باز شده و هر دانشکده به میزان موردنیاز خود اقدام به پذیرش دانشجو کند.

دالوندی تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها این هدف را دنبال می‌کنند که با کاهش ظرفیت به خصوص در دوره تخصصی انحصار خود را حفظ کنند، این در حالی است که جامعه به شدت در برخی از رشته‌ها دچار کمبود متخصص شده است.


بیشتر بخوانید: مشکل مالی علت اصلی جذب نشدن نیروی پرستار در مراکز درمانی


او گفت: امروزه در حدود ۱۰۰ هزار پزشک و ۲۰ هزار متخصص در کشور مشغول به کار طبابت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم هستند که بهترین شاخص نسبت پزشک به پرستار و پرستار به جمعیت است.

دالوندی یادآور شد: ما از نظر تعداد تخت بیمارستانی نیز دچار کمبود نیروی پرستاری هستیم.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت پذیرش پرستار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار