در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶.۸ میلیون لیتر اتانول تولید ایران به افغانستان و ترکیه صادر می‌شود

دبیر انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران گفت: در سال ۹۷ میزان ۶.۸ میلیون لیتر اتانول به کشور‌های ترکیه و افغانستان صادر شده است.

تولید ۶۰ میلیون لیتر اتانول در کشور/صادرات ۶.۸ میلیون لیتر اتانولمجید پارسایی دبیر انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به میزان صادرات و واردات اتانول در کشور، گفت: در سال ۹۷ میزان ۶.۸ میلیون لیتر اتانول به ارزش ۶.۸ میلیون دلار به کشور‌های ترکیه و افغانستان صادر شده است. با توجه به تامین کامل نیاز داخل توسط تولیدکنندگان کشور، نیازی به واردات نیست.

او درباره کیفیت تولیدی اتانول در ایران و میزان تولید آن، بیان کرد: تولید کنندگان اتانول کشور همواره متعهد به تولید و ارایه محصولات در بالاترین سطح کیفی هستند و با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، زیر نظر متخصصان، کیفیت محصولات تولیدی خود را به طور مداوم مورد آزمون و پایش قرار می دهند و در نهایت در زمینه تحقیق و توسعه گام بر می دارند. در همین جهت استاندارد‌ها و تاییدیه‌ های کیفی ملی و بین المللی را از مراجع ذیربط دریافت می کنند. 


بیشتر بخوانید: "اتانول" نوعي سوخت در "توليد بنزين" کاربرد دارد


دبیر انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران با بیان اینکه میزان تولید اتانول در کشور، سالیانه حدود ۶۰ میلیون لیتر است، ادامه داد: محصول تولیدی کارخانه‌ های تولیدکننده اتانول کشور قابل رقابت با محصول مشابه خارجی هستند.

پارسایی درباره میزان میزان قاچاق اتانول در کشور، گفت: توزیع اتانول برای مصارف دارویی، پزشکی و بهداشتی در سامانه طراحی شده توسط سازمان غذا و دارو و توزیع اتانول برای مصارف صنعتی در سامانه طراحی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تحت نظر این دو نهاد صورت می گیرد و به صورت آزاد در بازار وجود ندارد که امکان قاچاق آن وجود داشته باشد؛ بنابراین هیچگونه قاچاقی در بخش اتانول تولیدی کشور صورت نمی گیرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان اتانول ایران با اشاره به مشکلات پیش روی صنعت تولیدی اتانول در کشور، تشریح کرد: یکی از مشکلات صنعت اتانول، کمبود ماده اولیه (ملاس حاصل از فرآوری چغندرقند و نیشکر) و افزایش بی رویه و غیرمنطقی بهای آن است که متاسفانه علیرغم انعکاس مشکل به سازمان‌های مسئول، اقدامی در مورد تثبیت و تنظیم قیمت ملاس به عنوان ماده اولیه تولید اتانول صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار