اخبارحوادث دوازدهم آبان ماه ۹۸؛

استخراج ارز دیجیتال به سبک کانتینری / سارقان کارگاه های تولید گلاب در کاشان دستگیر شدند

مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوازدهم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

استخراج ارز دیجیتال به سبک کانتینری

سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه فردی تعدادی ماینر را در یک کانتینر ۲۰ فوت نصب و اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

او افزود: یک گروه از ماموران مجرب اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان پس از هماهنگی‌های لازم از کانتینر بازرسی کردند که ۱۰۷ دستگاه ماینر قاچاق، ۱۰ فن بزرگ و یک لپ تاپ کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر در قفسه‌هایی نصب و ارز دیجیتال استخراج می‌کردند بیان داشت: ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی تاکید کرد: مشارکت و تعامل مردمی با پلیس نقش بسزایی در تسریع ماموریت‌های نیروی انتظامی و برخورد قاطع و قانونی با مجرمان دارد که امید است شهروندان محترم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ یا مراجعه به کلانتری و پاسگاه‌ها موضوع را اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم در اسرع وقت انجام شود.
 
 

سارقان کارگاه های تولید گلاب در کاشان دستگیر شدند

سرهنگ "علی پورکاوه" فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از کارگاه‌های تولید گلاب در یکی از روستا‌های شهرستان "کاشان"، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام یک سری کار‌های تخصصی موفق شدند ۴ سارق را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده به سرقت از ۲۱ کارگاه تولید گلاب اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گلاب سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: کارگاه‌هایی که از آن‌ها سرقت شده بود فاقد تجهیزات ایمنی و لازم پیشگیری از سرقت بودند و فرصت‌های ارتکاب جرم برای سارقان مهیا بود که توصیه می‌شود اصول ایمنی پیشگیری از سرقت را رعایت کنید تا شاهد وقوع اینگونه موارد نباشیم.
 

کلاهبرداری از رانندگان خودرو‌های سنگین

سرهنگ کارآگاه "حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: شکایاتی مبنی بر اینکه فردی با رانندگان خودرو‌های سنگین تماس و پس از اعلام بار و محل بارگیری از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد به پلیس آگاهی اصفهان اعلام شد.

او افزود: این فرد پس از دست یابی به شماره تماس رانندگان یا باربری‌ها تقاضای انتقال محموله به شهرستان‌ها یا دیگر استان‌های کشور را می‌کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از اینکه راننده عازم محل بارگیری می‌شد با عدم حضور فرد سفارش دهنده روبر می‌شد که با او تماس می‌گرفت و علت را جویا می‌شد.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: فرد کلاهبردار اظهار می‌داشت خودروی او در مسیر دچار نقص فنی شده و نیاز مبرم به پول جهت تعمیر دارد و تقاضای واریز وجه از راننده می‌کرده است.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار به راننده می‌گفته پول واریزی را در زمان تسویه حساب به کرایه اضافه می‌کند و پرداخت می‌شود بیان داشت: با این ترفند مبالغی را از رانندگان خودرو‌های سنگین به صورت کارت به کارت دریافت و دیگر پاسخگوی تلفن اش نبوده است.

سرهنگ کارآگاه ترکیان اظهار داشت: کلاهبرداران از شیوه وسبک‌های گوناگونی برای فریب مردم استفاده می‌کنند که امید است شهروندان هوشیاری لازم را داشته باشند و در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد حتما با پلیس تماس و از پرداخت وجه نقد یا کارت به کارت کردن اکیدا خودداری کنند.


انتهای پیام/م
 
 
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.