سرابی به نام فعالیت‌های پژوهشی/ ایده‌های دانش آموزان خریدار دارد؟

میرزاده گفت: تعداد کمی از طرح‌های دانش آموزی در آموزش و پرورش اجرایی شده‌اند چراکه هیچ پیشتیبانی مالی از دانش آموزان نمی‌شود.

سرابی به نام فعالیت‌های پژوهشی/  ایده‌های دانش آموزان خریدار دارد؟رضا میرزاده پژوهشگر، حوزه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اولین مطلب مورد نیاز در مورد پژوهش‌های دانش آموزی و دانشجویی بحث نیازسنجی این پژوهش‌ها است، اظهار کرد: دانش آموزان در حوزه مختلف طرح‌های قابل قبول و کاربردی را ارائه می‌دهند، اما این طرح‌ها هرگز عملیاتی نمی‌شوند.

او ادامه داد: حمایت از طرح‌های دانش آموزی و پیش بینی بودجه برای اجرایی کردن این طرح‌ها، امری است که تا به حال به آن توجه نشده است.

میرزاده بیان کرد: تنها تعداد کمی از طرح‌های دانش آموزی که به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسند، در آموزش و پرورش اجرایی شده‌اند، چرا که بعد از تأیید طرح‌ها، هیچ گونه پیشتیبانی مالی از دانش آموزان نمی‌شود.


پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید


ارتباط بین صنعت و مدارس قطع است

پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه سرگرم کردن دانش آموزان با طرح‌های پژوهش بی‌هدف، باعث دلسردی آن‌ها از تحقیق و پژوهش خواهد شد؛ افزود: هم اکنون ارتباط بین صنعت و مدارس قطع است.

او اظهار کرد: در هنرستان‌ها و برخی دبیرستان‌ها دانش آموزان با استعداد، طرح‌های بدیع و فوق العاده‌ای که حتی ثبت اختراع نیز می‌شوند به اجرا در می‌آورند، اما افسوس این طرح‌ها هرگز به تولید انبوه نمی‌رسند و هیچ ارگانی از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

میرزاده با اشاره به اینکه مدیران مدارس درباره موضوع حمایت از طرح دانش آموزی، اختیاری از خود ندارند، گفت: این موضوعات باید در سطح کلان آموزش پرورش بررسی شوند.

پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش در پایان گفت: در حال حاضر در نهاد آموزش و پرورش ۹۸ درصد از سهم بودجه، خرج پرسنل و کارمندان می‌شود و تنها دو درصد برای سایر مخارج می‌ماند که در آن هم حمایت طرح‌های آموزشی جایی ندارد.

انتهای پیام/


سرگذشت نافرجام پروژه‌های دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار