مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آسمان تهران بارانی می‌شود/ احتمال وقوع سیلاب در ۲ استان شمالی کشور

ضیاییان گفت: در بعدازظهر امروز و اوایل شب به سبب بارش شدید باران در استان های گلستان و مازندران احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

 

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس نقشه های هواشناسی، امروز بارش باران همراه با رعد و برق در سواحل دریای خزر و استان های شمال شرق ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فردا بارش پراکنده باران برای سواحل دریای خزر دور از انتظار نیست، افزود: برای مناطق جنوب غرب، شمال فارس، بخش هایی از مرکز و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می شود، ضمن آنکه در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش برف وجود دارد.

ضیاییان با بیان اینکه روز دوشنبه احتمال بارش باران برای استان تهران وجود دارد، گفت: در اواخر این روز و اوایل روز سه شنبه دمای تهران نسبت به امروز ۳ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: آسمان نوار شمالی کشور بارانی است/ کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در هفته آینده


مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رخداد وقوع سیل خبر داد و افزود: در بعدازظهر امروز و اوایل شب به سبب بارش شدید باران در استان های گلستان و مازندران احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می شود از توقف در حاشیه رودخانه ها جلوگیری کنند.

ضیاییان از کاهش محسوسی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه برای سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف خواهیم داشت و تنها در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و فارس بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول در پایان  بارش باران  در اغلب استان های کشور در آبان را بیش از نرمال پیش بینی کرد و گفت: این در حالی است که بنابر بولتن های هواشناسی، بارش باران برای آذر نرمال پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

پیش بینی کاهش دما برای استان های سواحل دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار