کلهر:مدیران ناکارآمد باعث حضور مربیان بی کیفیت در فوتبال شدند/ قهرمانی پرسپولیس دور از دسترس نیست

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: یکسری از مربیانی که کیفیت بالایی ندارند در لیگ برتر فوتبال مربیگری کنند که دلیل این موضوع مدیران ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود کلهر کارشناس فوتبال در حاشیه کانون مربیان اظهار کرد: روابط باعث شده یکسری از مربیانی که کیفیت بالایی ندارند در لیگ برتر فوتبال مربیگری کنند که دلیل این موضوع مدیران ناکارآمد است. متاسفانه مدیران رزرومه مربیان را نگاه نمی‌کنند و برخی از مربیان هر سال ۳ یا ۴ تیم عوض می‌کنند و مشکل اساسی در مدیریت فوتبال کشورمان است. امیدوارم این مشکل حل شود تا فوتبالمان رشد کند. رقابت در بین بازیکنان باید در بین مربیان و مدیران ایجاد شود و امیدوارم کسی که لیاقت دارد بتواند مربیگری کند و وظیفه خود را به درستی اجرا بکند.

کلهر:مدیران ناکارآمد باعث حضور مربیان بی کیفیت در فوتبال شدند/ قهرمانی پرسپولیس دور از دسترس نیست

سلسله مراتب مربیگری در فوتبال ما اجرا نمی شود 

کلهر درباره اینکه چرا برخی از مربیان ما دانش روز دنیا را ندارند، گفت:  اگر ما بتوانیم مربیان خود را  با دانش فوتبال به روز کنیم این موضوع کمک می‌کند سطح کیفی مربیان ما بالا برود. متاسفانه سلسله مراتب مربیگری در بین مربیان ما اجرا نمی‌شود و  مربیانی که از رده نونهالان شروع به مربیگری می‌کنند حضورشان در فوتبال  استمرار دارد، اما در فوتبال ایران به این صورت نیست. به طور مثال گواردیولا از رده نونهالان شروع به مربیگری کرد و بعد تا رده‌های بالای مربیگری پیش رفت. هر مربی که هدایت یک تیم برعهده می‌گیرد دانش خود را بالا ببرد و به روز شود و این اشکال در فوتبالمان باید رفع شود. 


بیشتر بخوانید: درخشان: کالدرون نتوانسته از داشته هایش به خوبی استفاده کند/ براندائو کوچک‌ترین خطری روی دروازه حریفان ایجاد نکرده است


او ادامه داد: به هر حال نقش مدیران در این موضوع تاثیر گذار است و اگر مربیان می‌خواهند موقعیت بهتری در تیم‌ها داشته باشند باید دانش مربیگری شان را بالا ببرند به خصوص  مربیان رده پایه که باید این کار را انجام بدهند. برخی از مربیان فعالیت  خود را از لیگ برتر شروع کردند و اکنون در رده‌های پایین مربیگری می‌کنند و این درست نیست و باید مربیگری از رده پایین شروع شود و به رده‌های بالاتر برسد. امیدوارم این اتفاق در فوتبال ما رخ می‌دهد و همه مربیان ما از طریق کانون  مربیان بتوانند  دانش خود را به روز کنند و جایگاه خود را با دانش خود حفظ کنند.  

رفتار بازیکنان برای دوری تنش از ورزشگاه ها تاثیرگذار است 

کلهر در مورد فضای نامناسب در ورزشگاه‌ها گفت: به هر حال مسئولان باید نظارت بیشتری کنند و رفتار بازیکنان برای دوری   تنش از ورزشگاه‌ها خیلی تاثیرگذار خواهد بود. به نظرم  نظارت بر اماکن ورزشی ما باید صورت بگیرد تا مردم با آرامش بتوانند تیم‌های خود را تشویق کنند.  

کارشناس فوتبال درباره عملکرد داوران جوان در لیگ برتر اظهار کرد:  خوشحالم که داوران دانش خود را به روز می‌کنند و داوران فوتبال کشورمان نقش کلیدی در  کسب نتایج تیم‌ها دارند. همانطور که نظارت در کار مربیان و بازیکنان صورت می‌گیرد باید  این کار را  بر روی داوران هم انجام بدهیم. هر سال داوران جوان در لیگ برتر فوتبال  حضور می‌یابند و آن‌ها برای بهتر شدن داوری‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند. به نظرم عملکرد داوران خوب بوده است و روند رو به رشدی داشتند. داوران مطرح جهان هم  دربی پایتخت  سوت زدند، اما آن‌ها نیز دچار مشکل شدند. به هر حال  داوران ما بهترین هستند و با کمترین هزینه و امکانات قضاوت می‌کنند و  باید حمایت شوند. همچنین  قدرت داوران  را باید بیشتر کنیم تا  بازیکنان  کمتر اعتراض کنند.

دیدار ایران و عراق بهترین بازی جام ملت های آسیا می شود 

کلهر درباره بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق  گفت: به نظرم دیدار ایران و عراق بهترین بازی جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی می‌شود. همچنین تیم ملی ایران در زمین حریفان بهتر بازی می‌کند و به نظرم این بازی را پیروز می‌شود.   در بازی با بحرین نقطه ضعف  تیم ملی کشورمان مشخص شد و امیدوارم ویلموتس و دستیارانش این نقطه ضعف را برطرف کنند که زمانی که در خط حمله هستیم برای بازگشت‌ها دچار مشکل می‌شویم. در زمان کی‌روش هم این مشکل داشتیم و همین باعث شد که یک پنالتی به عمانی‌ها تقدیم کردیم و نتیجه بازی با ژاپن هم واگذار کردیم.   فکر می‌کنم بازی خوبی می‌شود و تیم ملی ایران به راحتی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند.  

کلهر:مدیران ناکارآمد باعث حضور مربیان بی کیفیت در فوتبال شدند/ قهرمانی پرسپولیس دور از دسترس نیست

او درباره اینکه جرایم کمیته انضباطی نقش بازدارندگی دارد، گفت: به نظرم برخوردکمیته انضباطی باید ادامه داشته باشد و کاهش جریمه‌ها هم شاهد خواهیم بود و ما شاهد آن خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: حیدری: کالدرون شناخت کافی از پرسپولیس ندارد/ تفکرات فنی در این تیم باید تغییر کند


کالدرون هنوز نتوانسته ترکیب اصلی اش را پیدا کند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد کالدرون سرمربی پرسپولیس اظهار کرد: به نظرم کالدرون به خوبی در پرسپولیس  مربیگری کرده و خودش هم بازیکن بزرگی بود. حمایتی که از برانکو در سال اول شد در حالی که تیم پرسپولیس در انتهای جدول بود باید از کالدرون هم  این حمایت صورت بگیرد. شک ندارم که کالدرون می‌تواند تیم پرسپولیس  را متحول کند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این مربی هنوز ترکیب اصلی اش را پیدا نکرده است و اگر این مشکل برطرف شود پرسپولیس در همه نقاط دارای بازیکنان تاثیر گذار است و این تیم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد.

قهرمانی پرسپولیس دور از دسترس نیست  

کلهر درباره اینکه سرمربی پرسپولیس از بازیکنان خود حمایت نمی‌کند، بیان کرد: یک مربی بدون اشکال نیست و این ایراد بر کالدرون وارد است که از همان ابتدا باید مشخص می‌کرد که چه بازیکنی ضربه پنالتی بزند و با خواهش و تمنا ضربه زننده پنالتی را عوض نکند. امیدوارم کالدرون رفتار حرفه‌ای  در بازی‌های آینده از خود نشان بدهد و حمایت بیشتری از بازیکنان خود کند.   اگر این کار انجام شود در آن صورت بازیکنان هم همه توانایی خودشان را به کار می‌گیرند تا بازی خوبی ارائه بدهند. ما در دنیای ارتباطات هستیم و ارتباط  بین مربی و بازیکن باید برقرار شود تا شاهد پیشرفت در فوتبال باشیم. اگر پرسپولیس انسجام و اتحاد داشته باشد در آن صورت قهرمانی این تیم  دور از دسترس نیست.  

انتهای پیام/ 

اظهارات کلهر در خصوص مسائل مختلف فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار