معاون سازمان پدافند غیرعامل:

۸۵ درصد زیرساخت‌های کشور با قطع اینترنت هم،می‌توانند خدمات ارائه دهند/حوزه سایبری نیاز به تقویت دارد


معاون سازمان پدافند غیرعامل گفت: بر اساس اعلام شورای عالی فضای مجازی ۸۵ درصد از زیرساخت‌های کشور با قطع اینترنت هم، می‌توانند خدمات خود را ادامه دهند.


۸۵ درصد زیرساخت‌های کشور با قطع اینترنت هم، می‌توانند خدمات ارائه دهندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا کایینی معاون سازمان پدافند غیرعامل در همایش هفته پدافند غیرعامل در بوشهر بیان کرد: بدنه کارشناسی حوزه سایبری نیاز به تقویت دارد.

او افزود: در حوزه امنیت ملی و پاسداری از مرز‌ها یک لحظه غفلت هم جایز نیست، پدافند غیرعامل هم یکی از ضرورت‌های این بخش است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل، با اشاره به بخش‌های اساسی پدافند غیرعامل ادامه داد: حفاظت از زیرساخت‌ها و صیانت از مردم دو بخش مهم و اساسی پدافند غیرعامل است.

کایینی با بیان اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در حفظ زیرساخت‌ها دارد، گفت: استان بوشهر در موضوعات مختلف در کشور سرآمد است بنابراین ضرورت دارد از زیرساخت‌های موجود در این استان حفاظت شود.

او با اشاره به برگزاری رزمایش‌های متعدد سایبری در کشور، افزود: برگزاری رزمایش‌های پدافند غیر عامل حیاتی و مهم است زیرا در این رزمایش‌ها نقاط قوت و ضعف مشخص و راهکار‌های لازم برای حل مشکلات ارائه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: در عرصه نظام و ساختار تئوریک و مدیریت پدافند غیرعامل دو نظریه وجود دارد اول اینکه پدافند غیرعامل فقط در حوزه تخریب تهاجم نظامی است و دیگری اینکه پدافند غیرعامل فضای غیر حساس را برای کاهش تخریب مدیریت می‌کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از شاخص‌های مدیریت منابع انسانی پیوست پدافند غیرعامل است، پیوست پدافند غیرعامل برای تمام ساخت و ساز‌ها ضروری است.

او تاکید کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید نگاهی نو و برنامه ریزی دانش بنیان و دقیق داشته باشیم.

استاندار بوشهر هم با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل عنوان کرد: در حوزه امنیت ملی و پاسداری از مرز‌ها یک لحظه غفلت هم جایز نیست و پدافند غیرعامل یکی از ضرورت‌های این بخش است که باید مد نظرقرار گیرد.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه در قرن بیستم، ۲۲۰ جنگ با ۲۰۰ میلیون کشته ثبت شده است، گفت: اینکه رهبر انقلاب می‌فرماید باید همیشه آماده باشیم یک تجربه بشری است و بر همین اساس با تدابیر ایشان سازمان پدافند غیرعامل شکل گرفت وامروز شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم.

او ادامه داد: پدافند غیرعامل باید به یک گفتمان، باور، اعتقاد و هم افزایی برای حیات بخشیدن به جامعه و حفاظت از سرمایه‌های مادی و انسانی تبدیل شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر نیز با اشاره به حوزه گسترده پدافند غیرعامل، گفت: این حوزه مسائل مختلفی از جمله اقتصادی، صنعتی، ارتباطات، رسانه‌ها، انرژی و حتی امنیت غذایی را در بر می‌گیرد.

حمزه اعتماد با بیان جایگاه استان بوشهر در اقتصاد کشور، افزود: استان بوشهر یکی از استان‌های کلیدی کشور به شمار می‌رود و باید در حوزه پدافند غیر عامل به صورت ویژه به این استان توجه شود.

انتهای پیام/ک

همایش پدافند غیرعامل در بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.