در جلسه شورای عالی اصلاح طلبان؛

«طرح سرا» به تصویب رسید

بیست و دومین جلسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان برگزار شد.

«طرح سرا» به تصویب رسیدبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این جلسه پس از تبادل مهم‌ترین اخبار کشور، و گرامی داشت روز تاریخی ۱۳آبان، یاد و خاطر مبارز خستگی ناپذیر خانم اعظم طالقانی گرامی داشته شد و ضمن گرامیداشت یاد زنده یاد مهندس درازگیسو از زحمات ایشان در سه دوره شورای عالی سیاستگذاری قدردانی و تجلیل شد.

در ادامه این جلسه گزارشی از نشست سراسری شورای اصلاح طلبان توسط رئیس کارگروه استان‌ها به نشست عمومی ارائه و بر همگرایی و تلاش بیشتر احزاب اصلاح طلب برای شکل گیری شورای اصلاح طلبان در استان‌های باقیمانده تأکید شد.

بررسی طرح سرا یا سامانه رأی سنجی اصلاح طلبان که پیشنهاد کارگروه سیاست‌ها و راهبرد‌ها به نشست عمومی بود، موضوع دیگر این جلسه بود که به بحث گذاشته شد و پس از استماع نظرات موافقین و مخالفین، کلیات این طرح به تصویب رسید.

این طرح گام جدید شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به سمت انتخاب دموکراتیک‌تر، شفاف‌تر و کارآتر نامزد‌های جبهه‌ی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس است.

این شیوه‌ی شفاف و دموکراتیک انتخاب نامزد‌ها در سده‌ی گذشته در احزاب و جریان‌های سیاسی ده‌ها کشور جهان آزموده و پرورده شده است، فساد سیاسی و نقش لابی‌های ناسالم در برآمدن نامزد‌ها را می‌کاهد، به شکل‌گیری فضای انتخاباتی و افزایش مشارکت و استفاده از فرصت انتخابات برای آگاهی‌افزایی کمک می‌کند، به شناسایی و برآمدن نامزد‌های شایسته و معرفی چهره‌های توانا و جدید به جامعه می‌انجامد، اقتضای دموکراتیزاسیون در سطح احزاب و جریان‌های سیاسی است و ارتباط میان یک جریان سیاسی با بدنه‌ی اعضا و حامیانش را تقویت می‌کند و مشارکت اعضای یک جریان سیاسی را به نحوی معنادار در فرآیند انتخاب نامزد‌ها جلب می‌کند.


بیشتر بخوانید: عملکرد دولت باید منصفانه و بدون سیاه نمایی نقد شود


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار