نرخ بیکاری استان کرمانشاه با روند امیدوارکننده‌ای در حال کاهش است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، از عزم راسخ و اهتمام جدی بخش دولتی، خصوصی، کارآفرینان و سرمایه گذاران به منظور کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد.

نرخ بیکاری استان با روند امیدوارکننده‌ای در حال کاهش استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، از عزم راسخ و اهتمام جدی بخش دولتی، خصوصی، کارآفرینان و سرمایه گذاران به منظور کاهش نرخ بیکاری استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس سند اشتغال استان برنامه‌های لازم مدون، مشخص و تبیین شده و این تلاش به صورت مستمر در شش ماهه دوم نیز ادامه خواهد داشت.

حاتمی بیان کرد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان ١٤ درصد اعلام شد و بر این اساس فعلا در جایگاه ششم کشوری را از نظر رتبه بیکاری قرار داریم.

معاون استاندار گفت: نرخ بیکاری با شرایط امیدوار کننده‌ای در حال کاهش است که با توجه به سهم بیشتر بخش کشاورزی در اشتغال، انتظارم داریم با گسترش فعالیت بخش خدمات، کارگاه‌ها و فعالان حوزه مشاغل خرد، این روندکاهشی نرخ بیکاری در برآورد سالیانه نیز کاهش چشمگیری داشته باشد و خروج از جایگاه اول بیکاری کشور را در سال ٩٨ به عنوان دستاوردی ارزشمند شاهد باشیم.

حاتمی از احداث ۱۶ شهرک و مجتمع کشاورزی گلخانه ای، دارویی، دامپروری و شیلاتی به مساحت ۳۳۷۰ هکتار در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری از منابع آب، تولید محصولات کشاورزی صادرات محور و رونق اقتصادی استان سبب تولید ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات صادرات محور گلخانه‌ای و ده هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

او گفتک یکی از راهکار‌های ایجاد اشتغال در شرایط فعلی سال تمرکز بر گسترش مشاغل خرد به عنوان راهکاری برای ایجاد فرصت‌های شغلی است.

حاتمی افزود: مجموعه مدیریتی، فرمانداران و بخشداران بر اساس تکالیف مشخص شده همت و جدیت لازم را برای اجرای طرح‌های پیش بینی شده داشته باشند.

انتهای پیام/ز

 

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل تابستان ١٤ درصد اعلام شد

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار