‎پیمان خازنی پرفورمنسی با محوریت صدا و شهر اجرا می‌کند

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار از اجرای پرفورمنسی با محوریت شهر و موسیقی خبر داد.

به گزارش حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان خازنی آهنگساز، درباره‌ بستر‌ها و چرایی حرکت به سمت اجرای پرفورمنسی گفت: تلفیق بین رشته‌های مختلف راه حلی خلاقانه برای گسترش مرز‌های هنر و به خصوص توسعه‌ زبان موسیقی است. من همیشه از تجربیات جدید استقبال کرده‌ام و با شنیدن ایده ساز شهری «سروستان» به طراحی آستیاژ ضیائی، احساس کردم به شکلی متفاوت می‌توانم به صدادهی جدیدی برسم.

پیمان خازنی تاکید کرد: از آنجا که ساز شهری یک سازه‌ اینتراکتیو است و برای استفاده عموم طراحی شده است، بنابراین تامین بخشی از هزینه‌ها به روش تامین مالی جمعی نیز قابل قبول است.

آستیاژ ضیائی فعال حوزه شهر و طراح ساز شهری «سروستان» و دانش آموخته رشته برنامه ریزی شهری و آشنا با حوزه موسیقی است. در اجرای پرفورمنسِ پیش‌رو، ساز سروستان محوریت اصلی را دارد.

در به اجرا در آوردن ایده مجموعه سروستان و برای تامین بخشی از هزینه‌ها، این گروه این بار روش تامین مالی جمعی یا crowd funding را انتخاب کرده است. در این روش که در کشور‌های پیشرفته بسیار متداول است و نمونه پروژه‌های بسیار موفقی با این روش به نتیجه رسیده است، از مخاطبان علاقه‌مند به موضوع، درخواست می‌شود که به هر میزان که می‌خواهند در پیشبرد پروژه سهیم باشند. این گروه در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ نیز پرفورمنسی محیطی با محوریت سازی با نام زیگورات را در فرهنگسرای نیاوران اجرا کرده است.

هدف اصلی از اجرای ساز‌های شهری در فضا‌های عمومی در ایران آشنا کردن شهروندان با صدا‌ها و الگو‌های ریتمیک و ساز‌های مختلفی است که شاید کمتر در زندگی روزمره شهروندان ایرانی نقش برجسته‌ای داشته باشند.

در این پرفورمنس پیمان خازنی طرح موسیقی و نوازندگی تار را بر عهده دارد که با همکاری گروهی از هنرمندان و نوازندگان به اجرایی متفاوت با این ساز شهری دست خواهند زد که زمان و مکان آن به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار