ابوترابی فرد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۳ آبان از روز‌های تاریخ ساز در نیم قرن گذشته تاریخ ایران است/ دولت کنونی آمریکا از ضعیف‌ترین دولت‌های تاریخ سیاسی این کشور است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ١٣ آبان یکی از روز‌های تاریخ ساز در نیم قرن گذشته تاریخ ایران اسلامی است، گفت: تبعید حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در این روز به ترکیه آغاز شکوفایی و تحول در جریان انقلاب اسلامی بود.


۱۳ آبان از روز‌های تاریخ ساز در نیم قرن گذشته تاریخ ایران است/ دولت کنونی آمریکا از ضعیف‌ترین دولت‌های تاریخ سیاسی این کشور استحجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مراسم ١٣ آبان روز استکبار ستیزی اظهار کرد: این روز یکی از روز‌های تاریخ ساز در نیم قرن گذشته تاریخ ایران اسلامی است. تبعید حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در این روز به ترکیه آغاز شکوفایی و تحول در جریان انقلاب اسلامی و فراهم آوردن بستر ایفای نقش ملت ایران در دفاع از آرمان‌های امام(ره) بود.

او ادامه داد: کشتار دانشجویان به دست رژیم ستمشاهی در ١٣ آبان ۵٧ مبدأ تحول در روند پرشتاب انقلاب ملت ایران و حضور گسترده آنها در دفاع از آرمان‌های انقلاب و رویارویی با رژیم ستمشاهی است.


بیشتر بخوانید: سرلشکر موسوی: تحریم‌ها و تهدیدها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد/ جلوه باشکوه استکبار ستیزی در سراسر کشور+ تصاویر و فیلم


اگر واقعه تاریخی ١٣ آبان ۵٨ رخ نمی‌داد، انقلاب با عظمت کنونی در عرصه معادلات جهانی شناخته نمی‌شد

ابوترابی فرد درباره شکست‌های پی در پی این روز‌های آمریکا اظهار کرد: ١٣ آبان ۵٨ به مبدأ رویارویی شفاف انقلاب اسلامی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و فراهم آوردن بستر حرکت امن اسلام برای دفاع از منافع مشروع خویش در برابر آمریکا تبدیل شد.

او ادامه داد: اگر واقعه تاریخی ١٣ آبان ۵٨ و تسخیر لانه جاسوسی رخ نمی‌داد، انقلاب با هیبت و عظمت کنونی در عرصه معادلات جهانی شناخته نمی‌شد. از طرفی هم ملت‌های مسلمان منطقه و همچنین ملت ایران با ضعف‌های جدی رژیم آمریکا و نظام سلطه در رویارویی با عزم و اراده ملت‌ها آشنا نمی‌شدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سایر ابعاد این موضوع تصریح کرد: در طول چهار دهه گذشته و در تمام عرصه‌هایی که نظام اسلامی رو در روی آمریکا قرار گرفته، ملت ایران بدون استثنا پیروز شده و به عقب نشینی آمریکا از یکی از سنگر‌های کلیدی خود منجر شده است. این موضع به خوبی در دوران دفاع مقدس، تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، پیروزی‌های جبهه مقاومت نیز به همین شکل بود.

ملت بزرگ ایران پرچمدار و پیشتاز دفاع از منافع خویش است

او ادامه داد: در طول سال‌های اخیر در هر صحنه‌ای که ملت‌های منطقه در برابر آمریکا قرار گرفته‌اند پیروز شده‌اند، امروز هم ملت یمن در مسیر مجاهدت و به دست آوردن پیروزی‌های بزرگ قرار دارد. ملت بزرگ ایران هم در فراز و نشیب‌های نیم قرن گذشته پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده و توانسته از منافع خود با اقتدار دفاع کند.

نماینده اسبق مجلس درباره افول آمریکا اظهار کرد: دولت کنونی آمریکا یکی از ضعیف‌ترین دولت‌های تاریخ سیاسی این کشور است. امروز در موضع تقابل با جامعه جهانی قرار دارد، البته ملت بزرگ ایران هم در این عرصه پرچمدار و پیشتاز دفاع از منافع خویش است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ملت بزرگ ایران در این دوران هم با پیروزی‌های بزرگ مسیر عزت و اقتدار را با موفقیت طی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار