واکنش سنتکام به حمله به کاروان نظامی آمریکا در سوریه

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ضمن تایید حمله توپخانه‌ای به کاروان نظامی این کشور، اعلام کرد آسیبی به این کاروان وارد نشده است.

واکنش پنتاگون به حمله توپخانه‌ای به کاروان ارتش آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک عربی، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز دوشنبه اعلام کرد در حمله توپخانه‌ای شمال شرقی سوریه به کاروان نظامی آمریکا آسیبی نرسیده است.

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: «در تاریخ ۳ نوامبر، یک گشت آمریکایی در شمال شرقی سوریه شاهد چندین حمله توپخانه‌ای بود که آسیبی به آن‌ وارد نشد».

وی افزود: نیرو‌های ائتلاف برای دفاع از خود حق قانونی دارند!

پیش از این ارتش روسیه اعلام کرد نظامیان آمریکایی از طریق جاده ام-۴ به سمت مرز عراق در حرکت بودند که در شش کیلومتری غرب تل تمر از سمت مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» (تحت حمایت ترکیه) هدف حمله قرار گرفتند.

روسیاالیوم نیز اعلام کرد کاروان نظامی آمریکا که دیشب مورد حمله قرار گرفته بود از سوریه خارج و وارد اقلیم کردستان عراق شد.

ترکیه از ماه پیش به بهانه مبارزه با تروریسم، عملیات خود در شمال سوریه را آغاز کرد. هر چند این عملیات از دو هفته پیش متوقف شد، شبه‌نظامیان کُرد سوریه می‌گویند ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان «ارتش آزاد سوریه» که تحت حمایت این کشور قرار دارند، همچنان برخی مناطق را در شمال سوریه هدف حملات خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار