وزیر راه و شهرسازی:

دشمن امنیت، اقتصاد و فرهنگ ما را نشانه رفته است

اسلامی گفت: تهاجم همه جانبه در همه ابعاد اعم از سیاسی و امنیتی‏ و همچنین اقتصادی و فرهنگی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی راهبرد اصلی دشمنان بوده است.

دشمن امنیت، اقتصاد و فرهنگ ما را نشانه رفته استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در همایش ملی پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: رعایت مصوبه شورای عالی شهرسازی درباره رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طراحی‏ شهر‌های جدید و همچنین نوسازی بافت‌های شهری و روستایی و بخصوص زیرساخت‌های خدماتی و امدادی آن‌ها الزامی است.
 
او افزود: کشور ما به خاطر باور‌هایی که دلیل انقلاب اسلامی بود همواره با تهدیدات فعال مواجه است و این تهدیدات به هیچ وجه نوسان نداشته است.

اسلامی ادامه داد: تهاجم همه جانبه در همه ابعاد اعم از سیاسی و امنیتی‏ و همچنین اقتصادی و فرهنگی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی راهبرد اصلی دشمنان بوده و با سناریو‌های چند لایه‌ای تلاش کرده اند تهدیدات مختلفی علیه کشور ما داشته باشند و از سوی دیگر کشور ما نیز با درایت حکیمانه و نگاه عمیق و ژرف امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد دفاع همه جانبه را اتخاذ کرده است.
 
وزیر راه و شهرسازی مهمترین عامل در تحقق پدافند غیرعامل را ایجاد باور ملی بین مردم و مسئولان به نیاز به پدافند غیرعامل و مصون سازی آن‌ها دانست و افزود: دشمن بدنبال تخریب باور‌های مردم با تهاجم‌های مختلفی است که از طریق ابزار‌های گوناگون و از جمله فضا‌های مجازی است.

بیشتر بخوانید: شرط وزیر راه برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن ایران – ارمنستان


اسلامی همچنین با اشاره به تصویب تخصیص منابعی از صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری با نظر مثبت مقام معظم رهبری افزود: یکی از موارد مهمی که در بخش پدافند غیرعامل در بخش شهرسازی مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی است.
 
او افزود: دولت در روستا‌ها بصورت مستقیم هزینه و یارانه قابل ملاحظه‌ای برای نوسازی بافت‌های روستایی پرداخت کرده است و در شهر‌ها هم تسهیلات ارزان قیمت به این موضوع تخصیص یافته است.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: در شهر تهران حدود ۵۰ درصد بافت شهری بازآفرینی شهری شده و امیدواریم حجم قابل ملاحظه‌ای که باقی مانده و در دستور کار ماست بزودی اجرایی شود ضمن اینکه در کشور نیز‏ موضوع بازآفرینی، ۴۰ درصد رشد داشته و امیدواریم در سال‌های باقی مانده دولت این بخش نیز تمام شود.
 
اسلامی همچنین تلاش برای مصون و پایدار سازی نظامات هوانوردی و ناوبری کشور و همچنین زیرساخت‌های حمل و نقلی جاده‌ای و ریلی از تهدیدات دشمن را از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز ایمن سازی زیرساخت‌های حمل و نقلی در همه بخش‌ها را در دستور کار خود دارد تا در بخش الزامات و مشخصات فنی و همچنین استفاده از نیروی انسانی متخصص شاخص‌های پدافندی رعایت شود.
 
انتهای پیام/

اعمال پدافند غیرعامل در شهرسازی اجباری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
ننگ بر دشمنان اسلام
آخرین اخبار