حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عدم پذیرش FATF محدودیت تازه‌ای برای ما ایجاد نمی‌کند

عضو مجمع تشخیص گفت: برخی‌ می‌گویند با عدم تصویب ‌‌FATF، بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند، اما آنها امروز هم همکاری نمی‌کنند.

عدم پذیرش FATF محدودیت تازه‌ای برای ما ایجاد نمی‌کندحجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه «بدون عضویت در FATF، امکان مبادلات پولی برای سفرهای زیارتی را هم نداریم»، گفت: ما بارها این مسئله را توضیح داده‌ایم اما متاسفانه باز هم مطرح می‌شود و باید گفت که این مسئله به این صورت نیست که گفته شود امکان مبادلات مالی با دیگران را نخواهیم داشت.

او ادامه داد: بلکه اگر شورای FATF ایران را در لیست سیاه خود قرار دهد اعلام می‌کند که اگر می‌خواهید با ایران تجارت کنید شدیداً احتیاط کنید و تکلیف و توصیه‌ای به جز این ندارد. لذا این دولت‌ها و بنگاه‌ها هستند که با توجه به تجربه‌شان با ایران ادامه همکاری خواهند داد یا احیاناً ممکن است همکاری خود را کاهش دهند.


بیشتر بخوانید: ضرر FATF بیشتر از فایده آن است


حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: بحثی که امروز بسیار مطرح می‌شود این است که بانک‌های بزرگ دیگر با ما همکاری نخواهند کرد، اما باید از آنها پرسید که مگر امروز همکاری می‎کنند؟ خیر به دلیل تحریم‌های آمریکا آنها امروز هم با ما همکاری نمی‌کنند. علاوه بر این گفته می‌شود که از این پس شرکت‌های بزرگ، دیگر در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند که باید پرسید مگر الآن سرمایه‌گذاری می‎کنند؟ خیر آنها امروز هم از ترس آمریکا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
لوایح fatf و پالرمو و سند 2030 و . . . فقط برای خود تحریمی های کشورهایی است که موضوع را بخوبی متوجه نمی شوند. این لوایح ظاهری فریبنده و باطنی در جهت دشمنان کشورهایی مانند ایران است. بطور مثال معاهده ان پی تی، به همه کشورها می گویند امضا کنید و آنها را متعهد به انجام آن می کنند ولی کشورهایی که حق وتو دارند و اسراییل آنرا امضا نکرده اند و می گویند طبق آن هم عمل نمی کنیم و خود را در برابر بازرسان و ... مسوول نمی دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
عدم پذیرش قوانین و لوایح جدید بیگانگان از سوی کشور، یعنی عزت و استقلال ایران.
بیگانگان هر روز بفکر محدود کردن ایران و کشورهای مستقل هستند و پذیرش چنین چیزهایی عملا مطیع آنها بودن است و زیر بار ذلت رفتن معنا می شود
آخرین اخبار