نژادبهرام مطرح کرد؛

کمپین آرزو‌ها با سامانه ۱۳۷ شهرداری متفاوت است/ «آرزویم برقی شدن پله‌های ارتباطی یوسف آباد به خیابان ولیعصر(عج) است»

نژاد بهرام درباره زوایای کمپین آرزو‌های تهران و برقی شدن پله‌های ارتباطی یوسف آباد به خیابان ولیعصر(عج) توضیحاتی داد.

پاینده/ کمپین آرزو‌ها با سامانه ۱۳۷ شهرداری متفاوت است/ برقی شدن پله‌های ارتباطی یوسف آباد به خیابان ولیعصربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران پس از یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برپایی کمپین آرزو‌ها خود یک آرزو بود، در جمع خبرنگاران گفت: نظرسنجی‌ها در چند سال گذشته نشان داد که شهرداری و مدیریت شهری از مردم فاصله گرفتند و این فاصله موجب شده است تا اعتماد عمومی مردم به مدیریت شهری کاهش یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در تشریح مواردی که موجب شد فضای گفت‌وگو بین شهرداری و مردم ایجاد نشود، گفت: یکی از موارد ایجاد این فاصله فقدان محیط گفت‌وگو برای مردم با مدیریت شهری بود و دیگر موضوعی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که مردم نمی‌دانستند چگونه و در چه جایی باید خواسته‌های خود را مطرح کنند.

نژاد بهرام افزود: در برنامه سوم توسعه بحث محله محوری به عنوان یک رویکرد‌ مهم باید مورد توجه قرار می‌گرفت، از این سو ما شاهد بودیم که آژانس اسکان حقوق بشر نیز کمپین شهر دلخواه شهروندان را برگزار کرده و ایران نیز جزء کشور‌هایی بود که در این کمپین حضور داشت.


بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف پروژه‌های اولویت‌داری شهری تا یک ماه آینده


وی با اشاره به اینکه با مدیر آژانس اسکان بین الملل گفت‌وگو کردم، گفت: نزدیک به یک هزار ساعت گفت‌وگو کردیم تا بتوانیم در مدیریت شهری به پویش آرزو‌های تهران برسیم و نکته قابل توجه این بود که اسم کمپین در ابتدا امید تهران بود که بعد با همفکری در مدیریت شهری نام آن را به کمپین آرزو‌های تهران تغییر دادیم و نکته‌ای که حال ما را خوب می‌کند این است که زمانی که آرزو‌های ما برآروده می‌شود همواره حس بهتری را دریافت می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه کمپین آرزو‌ها ابتکاری است که در مدیریت شهری پنجم آغاز شده، گفت: با همکاران خود در مدیریت شهری صحبت کردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

نژادبهرام افزود: ۴ سازمان در اجرای این کمپین با ما همراه شدند که یکی از آن‌ها مرکز مطالعات شهری بود و علت همکاری این نهاد نیز این بود که باید ظرفیت‌های این کمپین مداوم استخراج شود و بر اساس علم آن را تجزیه و تحلیل کرد.

وی افزود: مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مرکز فاوا و شهرداری منطقه ۶ پای کار آمدند و نکته دیگری که باید مطرح کنم این است برپایی این کمپین نزدیک به ۹ ماه زمان برد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: این کمپین با هدف دانش آموزان و دانشجویان راه‌اندازی شد، زیرا قشر نوجوان حلقه اتصال خانواده با مدیریت شهری و فضای ارتباطات هستند.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه کمپین آرزو‌ها از بعد نرم افزاری نیاز به کاربرد ویژه داشت، گفت: شهروندان در مناطق مختلف پایتخت آرزو‌های خود را می‌توانند در کمپین آرزو‌های تهران ثبت کنند و شهروندان به آرزو‌های ثبت شده امتیاز دهند و در نهایت مدیریت شهری تا تاریخ یکم آذرماه آرزو‌هایی که امتیاز بیشتری دارند را استخراج می‌کند و شهردار منطقه موظف است ظرف مدت ۴۵ روز تا ۲ ماه به آرزو‌های برتر جامه عمل بپوشاند.

وی تأکید کرد: سنگ زیرین شهر هوشمند مشارکت شهروندان است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آرزوی شما در کمیپین آرزو‌های تهران چیست؟ گفت: آرزوی من برقی شدن پله‌های ارتباطی محله یوسف آباد به ولیعصر(عج) است.

نژاد بهرام تصریح کرد: کمپین آرزو‌ها با سامانه خدماتی ۱۳۷ شهرداری تهران تفاوت دارد، چراکه شهروندان در سامانه ۱۳۷ تنها مشکلات خود را مطرح می‌کنند، اما در کمپین آرزو‌ها برای حل مشکلات راهکار نیز ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

توضیحات نژادبهرام درباره پله‌های ارتباطی یوسف آباد به خیابان ولیعصر(عج)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
شهر از سگ های ولگردی که ترس بر جان رهگذر ها می اندازد پر شده است ....
ارزو میکنم اعضای شورای شهر را همچون این حیوانات ولگرد ..آواره ی خیابانها ببینم
آخرین اخبار