ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش تخلف تحصیلی فریدون با ۹ رأی موافق به صحن ارائه می‌شود/ ارائه معدل اشتباه برای پذیرش در مقطع دکترا

عضو کمیته پرونده تحصیلی برادر رئیس جمهور از رأی‌گیری و طرح این پرونده در نشست امروز کمیسیون آموزش مجلس خبر داد.
 
گزارش تخلف تحصیلی فریدون با ۹ رأی موافق به صحن ارائه می‌شود/ ارائه معدل اشتباه برای پذیرش در مقطع دکترامحمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: پرونده تحصیلی و تخلفات دانشگاهی حسین فریدون پس از حدود سه سال در نشست امروز این کمیسیون مطرح شد.

عضو کمیته بررسی پرونده تحصیلی فریدون تأکید کرد: در نشست امروز باید ۱۶ عضو کمیسیون حضور می‌داشتند، اما به دلیل حضور تنها ۱۳ نفر درباره این گزارش رأی استمزاجی گرفته شد و ۹ نفر به آن رأی مثبت دادند تا گزارش تخلفات دانشگاهی حسین فریدون برادر رئیس جمهور در صحن علنی قرائت شود.

ابطحی ادامه داد: ۴ نفر از فراکسیون امید از جمله محمود صادقی که رئیس فراکسیون شفافیت مجلس هم است به این گزارش رأی ندادند.

او با اشاره به موارد تخلف در پرونده تحصیلی برادر رئیس جمهور بیان کرد: فریدون با وجود داشتن معدل ۱۳/۳۳ رأی کارشناسی ارشد، اما در اظهارنامه خود برای پذیرش در مقطع دکترا معدلش را عدد ۱۷/۳۸ اعلام کرده بود، همچنین وی علی‌رغم تعهد محضری درباره اینکه هیچ‌گونه اشتغالی در سازمان و نهاد‌های خصوصی ندارد باز مرتکب تخلف شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: تخلف بعدی در پرونده تحصیلی حسین فریدون، ارسال نامه محرمانه مستقیم به دانشگاه شهید بهشتی جهت جذب وی از برخی مراکز بوده و زمانی که معاون آموزشی وقت این دانشگاه از پذیرش غیر قانونی فریدون امتناع می‌کند با فشار‌های وارده این شخص جا به جا می‌شود.

ابطحی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز برای پاسخگویی به سوالات ۱۱ نفر از نمایندگان اظهار کرد: سوالات از وزیر درباره مسائل آموزشی و پرورشی مطرح شد که برخی نمایندگان مانند علیمحمدی و خانم چنارانی از اظهارات وزیر قانع نشدند که گزارش آن به صحن علنی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار