ترامپ برخلاف ادعاهایش به دنبال راه اندازی تجارت در اوکراین بوده است

رئیس جمهور آمریکا سال‌ها پیش تلاش‌هایی برای راه اندازی کسب و کار تجاری در اوکراین صورت داده است.

ترامپ برخلاف ادعاهایش به دنبال راه اندازی تجارت در اوکراین بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری هیل، علیرغم ادعا‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره فساد در اوکراین، گزارش‌ها حاکی از تلاش‌های او برای ترتیب کسب و کار تجاری در این کشور بوده است.

نشریه پولیتیکو گزارش داد دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا، دو فرزند رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۶ به اواکراین سفر کردند و در آنجا با مقامات دولتی درباره امکان توسعه سازمان ترامپ از جمله ساخت یک هتل و زمین گلف گفت‌وگو داشتند. پسر ارشد ترامپ در راستای پیگیری این اهداف در سال ۲۰۰۸ بار دیگر به اوکراین سفر کرد.

سخنگوی کاخ سفید به پولیتیکو گفت معاملات تجاری گذشته رئیس جمهور ارتباطی با سیاست خارجی فعلی او ندارد.

این در حالیست که بر اساس متنی که روز گذشته (دوشنبه) از جلسه استماع کنگره برای تحقیق درباره استیضاح دونالد ترامپ منتشر شد، دو دیپلمات آمریکایی به قانونگذاران این کشور گفتند که تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ از وزارت امور خارجه آمریکا برای رسیدن به اهداف سیاسیِ داخلی سوءِ استفاده می‌شود.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار