۲۷ درصد بادام کشور در سامان تولید می‌شود

فرماندار سامان گفت: در حال حاضر ۲۷ درصد بادام کشور در این شهرستان تولید می‌شود که باید در راستای صنایع تکمیلی و تبدیلی آن برنامه‌هایی انجام شود.

۲۷ درصد بادام کشور در شهرستان سامان تولید می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار سامان در بازدید از شرکت‌های فعال تولیدی و صنعتی این شهرستان اظهار داشت: بخش صنعت و اصناف بعد از کشاورزی رتبه دوم ایجاد فرصت شغلی را در شهرستان فراهم کرده است.
 
او افزود: در حال حاضر حدود ۹۰۰ نفر در بخش صنعت و ۲ هزار نفر در بخش اصناف این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

اکبریان با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش صنعت در سامان کمبود شدید آب است افزود: سرمایه‌گذارانی برای بخش صنعت در این شهرستان وجود دارند، اما به علت کمبود نتوانستیم زمین را به سرمایه‌گذار واگذار کنیم.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی تخصصی بادام به عنوان یک محصول بسیار خوب در دستور کار است بیان کرد: حدود ۲۷ درصد بادام کشور در سامان تولید می‌شود و این ضرورت دارد در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی برای محصولات گردو، بادام و هلو این شهرستان برنامه داشته باشیم.

اکبریان گفت: اگر شهرک تخصصی بادام را راه‌اندازی کنیم نخستین شهرک تخصصی خواهد بود که در این زمینه از اساتید مشاوره گرفته شده است تا بتوانیم برندسازی خوبی برای گردو بادام داشته باشیم.
 
انتهای پیام/ز

بخش صنعت و اصناف رتبه دوم ایجاد فرصت شغلی در سامان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.