برای تحقق گام دوم انقلاب؛

نوجوانان گلستانی، فرهنگ یار می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از تصویب اجرای طرح فرهنگ‌یار در شورای فرهنگ عمومی استان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در راستای بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف استفاده از ظرفیت و مشارکت نوجوانان ۹ تا ۱۴ ساله به عنوان نسل آینده و جریان‌ساز کشور، طرح فرهنگ یار در جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد.


عادله کشمیری افزود: ترویج سبک زندگی ایران و اسلامی، شناخت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و رفتار‌های ضد فرهنگی، جریان سازی فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، توانمندسازی افراد جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی و عمومی کردن موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف و چشم اندازی‌های اجرای طرح فرهنگ‌یار در گلستان است.


کشمیری افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح ۵۰۰ دانش آموز ۹ تا ۱۴ ساله آموزش می‌بییند.


کشیری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی، اطلاع رسانی عمومی و انتشار طرح در سطوح کوچک و اجتماعات ۱ تا ۳ نفره را از مراحل اجرای این طرح است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین از تدوین سند چشم انداز قرآنی استان خبر داد و گفت: گلستان و بوشهر دو استانی هستند که این سند را برای ترویج فرهنگ قرآنی تدوین کردند.

 

مدیر کل حقوقی و امور استان‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور هم اعلام کرد: در سطح کشور بیش از ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد با بیش از دو میلیون عضو فعالیت می‌کنند.

 

در جلسه امروز همچنین احکام اعضای ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا شد.


انتهای پیام / فا


اچرای طرح فرهنگ یار در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.