خوزستان پایتخت دفاع مقدس کشور/سهم خوزستان در اردوهای راهیان نور، ۳۰ هزار نفر است

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: استان شهیدپرور خوزستان بعنوان پایتخت دفاع مقدس کشور شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان ضمن تسلیت امام حسن عسکری (ع) و همچنین تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) برنامه‌های اردو‌های راهیان نور در استان را تشریح کرد.

او در ادامه گفت: خوزستان بعنوان پایتخت دفاع مقدس ایران در کشور شناخته می‌شود، چراکه بیش‌ترین شهدا، جانباز و ایثارگرانی که به اسارات رفتند، متعلق به استان خوزستان بودند.

سرهنگ حاجتی اظهار داشت: ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی از سوی کشور عراق آغاز شد و دشمن تلاش کرد تا این استان را از کشور جدا کند و آن را بعنوان استانی مستقل و تحت لوای حزب بعث در عراق تبدیل نماید.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان بیان کرد: مردان غیور و شجاع کشور با تمام قوا مقابل دشمن ایستادند و امروز که در رفاه و آسایش و امنیت هستیم، وجبی از خاک کشور در دست دشمن نیست.

کاروان‌های راهیان نور حاصل جرقه‌های دانش آموزی و دانشجویی است

سرهنگ عبدالرضا حاجتی ادامه داد: کاروان‌های راهیان نور یک حرکت خودجوش مردمی است، با جرقه‌های دانش آموزی و دانشجویی اتفاق افتاد و به تدریج به یک صنعت بزرگی که امروز با عنوان تخصصی راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و عمومی شناخته شده است.

او اذعان داشت: خدا را شاکریم که خوزستان به محل ورود بسیاری از افرادی تبدیل شده که تابحال به این استان سفر نکرده اند، ولی به واسطه اردو‌های راهیان نور کشوری به خوزستان می‌آیند و مراتب بعدی بصورت خانوادگی به این استان می‌آیند.

سرهنگ حاجتی تصریح کرد: دفاع مقدس باید در یاد‌ها و خاطره‌ها بماند، چراکه اگر فراموش شود، دشمن برای کشور عزیز ایران دندان تیز می‌کند.

این مقام مسئول بیان داشت: بطور معمول، هر ساله اردو‌های راهیان نور از مهرماه و همزمان با سال تحصیلی، آغاز می‌شود، اما امسال بدلیل راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و استفاده از زائرسراها، اتوبوس‌های حمل و نقل و حضور نیرو‌های تخصصی راهیان نور در این راهپیمایی با تاخیر آغاز شد.

او اظهار کرد: امسال با درخواست کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، این اردو‌ها از ۲۵ آبان ماه از کنار مزار شهید بهنام محمدی در شهرستان مسجدسلیمان آغاز خواهد شد.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در ادامه گفت: برای آغاز اردو‌های راهیان نور در خوزستان، کمیته شامل؛ کمیته امنیت، اطلاعات، بهداشت و درمان، تغذیه، ترابری، فرهنگی، اسکان، رزمایش، عملیات، دانش آموزی و... در بندنه سپاه ولیعصر (عج) تشکیل می‌شود، و دلیل کاهش آسیب ها، اقدامات لازم و منظم در هر بخش است.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان افزود: علاوه بر کمیته‌های مذکور، کمیته‌هایی در استانداری، هلال احمر، اداره راه و شهرسازی، اورژانس، ناجا، بهداشت و درمان، مخابرات، فرمانداری ها، شهرداری‌ها و... تشکیل می‌شود.

سهم ۳۰ هزارنفری خوزستان از اردو‌های راهیان نور

سرهنگ حاجتی اذعان داشت: براساس ابلاغیه از سوی تهران، استان خوزستان سهم ۳۰ نفری در اردو‌های راهیان نور را دارا است و دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه نیز می‌وانند در این اردو‌ها شرکت نمایند.

او تصریح کرد: عدد کلی در کشور ۶۰۰ هزار دانش آموز است که در اردو‌های راهیان نور شرکت خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر در پادگان‌های شهید حبیب الهی، شهید مسعودیان، شهید باکری خرمشهر و... کاروان‌هایی از استان قزوین، تهران، شیراز و... وارد استان شده اند و در زائرسرا‌ها مستقر هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان بیان داشت: اردو‌های راهیان نور دختران در مرحله اول که یک دوره ۲۲ روزه است تا پیش از امتحانات ترم اول ادامه دارد و مرحله دوم آن ویژه پسران و پس از پایان امتحانات ترم اول آغاز می‌گردد و تا ۲۲ روز ادامه خواهد داشت.

به گفته سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معلم، طلبه، راوی، مدیر، فرمانده سپاه، مسئول بسیج دانش آموزی و پلیس یار، دانش آموزان شرکت کننده در اردو‌های راهیان نور را از استان مبدا تا محل یادمان‌های شهدا و ۸ سال دفاع مقدس در استان خوزستان همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.