صالحی:

‌می‌توانیم اورانیوم ۲۰ درصد را تولید کنیم/ انجام غنی سازی تا ۵ درصد در فردو

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چنانچه ذخیره اورانیوم رآکتور تهران تمام شود، طبق برجام می‌توانیم ذخیره ۲۰ درصد آن را تولید کنیم.

‌می‌توانیم اورانیوم ۲۰ درصد را تولید کنیم/ انجام غنی سازی تا ۵ درصد در فردوبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از آنکه امروز حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان از آغاز گام چهارم خبر داد و به سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرد که از فردا (چهارشنبه) گام چهارم را با انجام غنی سازی در سایت غنی سازی شهید علیمحمدی فردو آغاز کند، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این باره خاطرنشان کرد: ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در تاسیسات فردو داریم که تحت خلاء هستند و ۲ آبشار سانتریفیوژ‌ها در حال چرخش است، به تشخیص سازمان انرژی اتمی دستور داده شد، تعدادی از این سانتریفیوژ‌ها که پیش از این غنی سازی اورانیوم را ۲۰ درصد و تا ۵ درصد انجام می‌دادند، فعال کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: البته تصمیم گرفته شد فعلا در فردو غنی سازی اورانیوم انجام نشود، بلکه در این تاسیسات غنی سازی ایزوتوپ‌های پایدار انجام شود.

صالحی که در این زمینه با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد با اشاره به توقف ذخیره سازی اورانیوم در تاسیسات فردو بعد از برجام، گفت: ما به اندازه کافی ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد داریم، اما چنانچه ذخیره اورانیوم رآکتور تهران تمام شود، طبق برجام می‌توانیم ذخیره ۲۰ درصد را برای راکتور تهران تولید کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: امروز آقای روحانی رئیس جمهور در خصوص غنی سازی اورانیوم در فردو دستور داد و این کار از فردا (چهارشنبه) در این تاسیسات آغاز خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: امروز نامه این اقدام برای آژانس بین المللی انرژی اتمی آماده شد و فردا با حضور بازرس آژانس غنی سازی اورانیوم تا ۵ درصد و همچنین غنی سازی ایزوتوپ‌های پایدار در تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی (فردو) آغاز می‌شود.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۰:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
ما این کار را باید همان روزی که ترامپ برجام را پاره کرد میکردیم الان دنیا اگر قرار است بازهم به آنها حق بدهد بگذارید همین الان به ما حمله کنند چون اگر با این وضعیت باز هم پشت آمریکا را بگیرند که می‌گیرند فردا هم خبری نخواهد شد ما مزاکره نمی‌کنیم جنگ هم نمی‌شود به امید خدا پیروز این میدان ما خواهیم بود بهترین کاری که میشه کرد همین انتخاب است به نظرم اگر ۲۰ درصد هم نیاز داریم تولید کنید هیچ ایرادی ندارد چون به دنبال بمب اتم نیستیم چیزی که خودشان دارند و به دنبال آن هستند درود بر شما خداوند یاریتان دهد. با ایرانی نباید در افتاد.
آخرین اخبار