بسته اخبار حوادث ۱۴ آبان ماه ۹۸؛

کشف ۹ فقره سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشور / عقده گشایی خواستگار انتقام جو در فضای مجازی

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه چهاردهم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۹ فقره سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز سه شنبه چهاردهم آبان ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشور

با تلاش شبانه روزی پلیس ۱۳ نفر از عاملان سرقت‌های به عنف و مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و ۹ فقره سرقت کشف شد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های به عنف و مسلحانه طی یک هفته گذشته ۱۳ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی در شهرستان‌های زاهدان، نیکشهر، دلگان و زابل با هماهنگی‌های قضائی طی یک هفته گذشته این سارقان را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در جریان دستگیری این سارقان و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه، مقادیری وجه نقد به همراه ۳ قبضه اسلحه کلت کمری، با ۳ تیغه خشاب و ۱۰ عدد فشنگ جنگی، و چندین قبضه قمه و سلاح سرد کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۵ فقره سرقت به عنف تلفن همراه، ۲ فقره سرقت به عنف منزل، و یک فقره سرقت به عنف موتورسیکلت اعتراف کردند.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

عقده گشایی خواستگار انتقام جو در فضای مجازی

با تلاش مأموران پلیس فتای استان، عامل تهدید و ایجاد مزاحمت برای یک شهروند در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ دوم مرتضی بزی سرپرست پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتای استان و اعلام شکایت او از فردی ناشناس که به طور مرتب در فضای مجازی برای او با اکانت‌های مختلف پیام‌های تهدید آمیز ارسال و موجب سلب آرامش روانی او شده است موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با اقدام‌های فنی و تخصصی مأموران، نهایتا فردی جوان ساکن زاهدان به عنوان مظنون اصلی مورد شناسایی قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتای استان عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده به این پرونده با تحقیقات تکمیلی و پس از حصول اطمینان طی هماهنگی قضائی این متهم را در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه دستگیر، و به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ بزی در ادامه گفت: متهم ابتدا منکر هرگونه مزاحمت شد، ولی پس از رو برو شدن با ادله و مستندات پلیس، به بزه خود اعتراف کرد.

او  تصریح کرد: متهم در اعترافات خود بیان داشت که به مدت ۴ سال خواستار شاکیه بوده که چندی قبل از قصد او برای ازدواج با فرد دیگر مطلع و به قصد انتقام جویی و برهم زدن آرامش روانی او با اکانت‌های ناشناس برای وی پیام‌های تهدید آمیز ارسال می‌کرده است.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد:پرونده‌های زیادی با موضوع هتک حیثیت به پلیس فتا ارجاع می‌شود که علت اصلی وقوع چنین مشکلاتی، سهل‌انگاری کاربران در حفاظت از اطلاعات شخصی است.

او در پایان از شهروندان خواست تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما و گزارش نمایند.

دستگیری سارقان موبایل قاپ با ۶ فقره سرقت در "زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای موبایل قاپ با ۶ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: درپی ربایش گوشی تلفن همراه یک شهروند توسط دو جوان موتورسوار ناشناس در خیابان "باقری" زابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او  افزود: مأموران با انجام تحقیقات میدانی و انجام یک سری اقدامات تخصصی هر دو سارق را که از افراد سابقه دار این شهرستان بودند و دریکی از روستا‌های حومه شهر زابل سکونت داشتند شناسایی کردند.

سرهنگ ثمره حسینی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان پس ازهماهنگی قضائی، هر ۲ متهم در یک عملیات غافلگیرانه درمخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: این ۲ متهم ۱۸ و ۲۳ ساله، دربازجئیی‌های اولیه، منکر هرگونه سرقت شدند، ولی پس از رو برو شدن با مدارک و مستندات محکم پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقات بعدی به ۶ فقره موبایل قابی به وسیله موتورسیکلت در سطح شهرستان اعترف کردند.

سرهنگ احمد ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی این دو متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست هنگام صحبت با تلفن همراه در معابر عمومی و خیابان‌ها گوشی را به سمت پیاده رو نگه دارند و همچنین درصورت مشاهده افراد مشکوک ضمن به خاطر سپردن مشخصات ظاهری آنان، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

۶ کشته و ۲ مجروح در واژگونی مرگبار وانت تویوتا

واژگونی وانت تویوتا حامل اتباع غیرمجاز در محور "ایرانشهر–سراوان" ۶ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ یداله ستوده رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان  گفت:در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره واژگونی منجر به فوت در کیلومتر ۱۰ فرعی "ابتر" در محور "ایرانشهر-سراوان"، بلافاصله تیم گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه وانت تویوتا حامل ۸ نفر اتباع غیر مجاز، از جاده خارج و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه ۶ نفر از سرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و ۲ سرنشین دیگر به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ ستوده با اشاره به متواری شدن راننده خودرو از صحنه تصادف قبل از حضور پلیس در صحنه، خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل خودرو به دلیل ترکیدن لاستیک فرسوده آن اعلام کرده است.

کشف ۲۵ تن پودر پنیر قاچاق در"ایرانشهر"

با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۲۵ تن پودر پنیر قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: مأموران ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) در محور"ایرانشهر-بم" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مأموران پس از متوقف کردن کامیون، در بازرسی از آن ۲۵ تن پودر پنیر قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه خودرو توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 

کشف ۳۰ هزار لیتر قیر قاچاق در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف ۳۰ هزار لیتر قیر قاچاق از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا اکبری گفت: بنا به رصد اطلاعاتی مأموران انتظامی شهرستان مبنی بر قاچاق قیر توسط یک دستگاه کامیون از زاهدان به مقصد مشهد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس با کنترل محور‌های مواصلاتی شهرستان این کامیون کشنده را شناسایی و متوقف کرد، گفت: ماموران پس از توقیف خودرو در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر قیر که فاقد هرگونه مجوز حمل بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به دستگیری راننده خودرو خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا موضوع را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری افراد سودجو و قانون گریز اقدام شود.

کشف محموله ۵۰ تنی شیر خشک در"سراوان"

با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان "سراوان" ۵۰ تن شیر خشک قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ احمد آذر کیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: مأموران ایست و بازرسی "گشت" در محور"سراوان-خاش" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران انتظامی پس از هدایت کامیون به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ۵۰ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این محموله ۱۱ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ آذرکیش با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان و اخلالگران نظام اقتصادی کشور از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان کالا و سوخت با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار