بدسوزی مشعل یکی از پتروشیمی‌ها موجب آلودگی شدید هوای عسلویه شد

بدسوزی شدید مشعل(فلر‌) یکی از پتروشیمی‌‌های عسلویه در دو روز اخیر موجب آلودگی شدید هوا در منطقه شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بدسوزی شدید مشعل (فلر) یکی از پتروشیمی‌های عسلویه به علت مشکلات فرایندی موجب آلودگی شدید هوا در منطقه شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: با توجه به پیگیری‌ها و تاکیدهای صورت گرفته فعالیت‌های کنترلی در پتروشیمی یاده شده در حال اجراست و با توجه به آنچه مسئولان این پتروشیمی اعلام کرده‌اند تا چند ساعت آینده این مشکل برطرف می‌شود.

او ادامه داد: بدسوزی‌ مشعل(فلر)ها، یکی از مهم‌ترین منابع آلاینده هوا در عسلویه است که در سند تدوین شده کاهش آلودگی هوای عسلویه و کنگان راهکار‌های اجرایی و فنی کاهش وحذف مشعل‌ها ارائه شده و باید متولیان آن‌ را پیگیری کنند و به کار گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: هر گونه مشعل سوزی (فلرینگ) و بدسوزی مشعل که موجب ایجاد آلودگی هوا شود غیرقانونی است و سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری‌های قضایی را در این خصوص انجام می‌‎دهد.

موضوع کاهش آلاینده‌های عسلویه و کنگان یکی از مهم‌ترین مسائل زیست محیطی استان بوشهر است که پیگیری آن از اولویت‌های مهم سازمان حفاظت محیط زیست و نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و مسئول است.


بیشتر بخوانید:آب‌های نامتعارف، ظرفیتی که از آن غافلیم/ فروچاله‌های بوشهر زلزله‌‌ای خاموش


انتهای پیام/ک

بدسوزی مشعل یکی از پتروشیمی‌های عسلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.