موافقت ملکه انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگام

بوریس جانسون پس از دیدار با الیزابت دوم و تقدیم استعفای خود، اعلام کرد ملکه با برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس موافقت کرده است.

موافقت ملکه انگلیس با برگزاری انتخابات زودهنگامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، امروز در سخنرانی خود در داونینگ استریت اعلام کرد ملکه الیزابت دوم با برگزاری انتخابات زودهنگام به منظور برون رفت از بن‌بست برگزیت موافقت کرده است.

نخست وزیر انگلیس که در مقابل دفتر کار خود سخن می‌گفت با اعلام این خبر از رای دهندگان خواست تا در انتخابات ۱۲ دسامبر از محافظه‌کاران حمایت کنند. او گفت اگر با اکثریت آرا به قدرت بازگردد توافق برگزیت خود را بلافاصله به تصویب خواهد رساند.

بوریس جانسون در ادامه گفت: «در صورت پیروزی حزب کارگر، کل سال ۲۰۲۰ را آن‌ها (حزب کارگر) صرف دو رفراندوم خواهند کرد، یکی در اسکاتلند ... و دیگری رفراندم برگزیت».

نخست وزیر انگلیس پس از انحلال مجلس این کشور، امروز به کاخ باکینگهام رفت تا ضمن تقدیم استعفای خود، اجازه رسمی ملکه الیزابت دوم را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ۱۲ دسامبر بگیرد.

نیمه شب گذشته نمایندگان پارلمان انگلیس تصمیم گرفتند مجلس را منحل کنند تا هم دولت و هم مخالفان آن ناگزیر از انتخابات جدید شوند و از بن‌بست برون‌رفت از اتحادیه اروپا نجات یابند. کابینه جانسون بار‌ها در طول بحران اخیر برگزیت خواستار رای‌گیری زودهنگام شده بود، زیرا پارلمان قادر نبود در خصوص توافق جدیدی که با اتحادیه اروپا به دست آمده به اجماع برسد. اما حزب مخالف، حزب کارگر، در مقابل خواستار آن بود که از اتحادیه اروپا تمدید مهلت اجرایی کردن برگزیت خواسته شود و پیش از عملی شدن این خواسته‌اش از رای موقت خودداری کرد. پس از یک سری از مذاکرات در نهایت لندن مهلت دیگری تا ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا گرفت.

در ۲۵ روز باقیمانده، قانونگذاران برای انتخاب مجدد در پارلمان تلاش خواهند کرد. بنابر نتایج نظرسنجی‌ها، در این انتخابات حزب محافظه‌کار ممکن است حدود ۳۸ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که، حزب مخالف آن‌ها یعنی کارگر‌ها احتمالا دوم شوند و ۳۱ درصد آرا به آن‌ها تعلق بگیرد. لیبرال دموکرات‌ها با ۱۵ درصد آرا سوم هستند و حزب برگزیت تنها ۱۰ درصد را از آن خود خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ازاد مرد ایرانی
۰۰:۰۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ملکه سفاک دستور قتل عروسش (پرنسس دیانا) که فقط نمی خواست با خانواده آنها زندگی کند را صادر کرد و زن جوان بطرز فجیعی کشته شد.ملکه خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
میگن ملکه هیچ کار است پس دستور انتخابات زود هنگام به وسیله یک دیکتاتور چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۰۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
پیشنهاد می کنم ،
نخست وزیر بعدی ، اهل اسکاتلند باشد .
آخرین اخبار