اردوغان: اهداف عملیات «چشمه صلح » محقق شد/ جای تاسف دارد که آمریکا برای تروریست‌ها کمک می‌فرستد

رئیس‌جمهور ترکیه قبل از عزیمت به مجارستان پیرامون مسائل مختلفی از جمله عملیات «چشمه صلح» صحبت کرد.

اردوغان: اهداف عملیات «چشمه صلح » محقق شد/ جای تاسف دارد که آمریکا برای تروریست‌ها کمک می‌فرستدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه قبل از عزیمت به مجارستان اعلام کرد عملیات «چشمه صلح» به منزله فرصتی بود تا کشور‌های دوست را بشناسیم و اهداف این عملیات از طریق میدان‌های نبرد و همچنین گفت‌وگو محقق شد. 

به پایبندی به یادداشت تفاهم روسیه و ترکیه درباره سوریه ادامه خواهیم داد و از آن دست برنخواهیم داشت.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: اعضای خانواده ابوبکر البغدادی را هنگام تلاش برای ورود به خاک ترکیه، بازداشت کردیم و دستگاه قضایی درباره سرنوشت آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان افزود: به تنهایی تصمیمات مهم را اتخاذ نمی‌کنم و از حمایت رئیس حزب جنبش ملی تشکر و قدردانی می‌کنم. درباره سفر خود به واشنگتن با همه سیاستمداران مشورت کردم و پس از مشاوره‌های بسیار تصمیم به رفتن به آمریکا گرفتم.

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آمریکا کشوری تاثیرگذار است و جای تاسف دارد که این کشور کمک‌هایی برای تروریست‌ها ارسال می‌کند. در این باره به شکل رو در رو با مسئولان آمریکا گفت‌وگو خواهم کرد.

اردوغان همچنین گفت: گروه‌های تروریستی هنوز به حملات خود علیه ما در شمال سوریه ادامه می‌دهند و همچنان در انتظار تلاش‌های واشنگتن برای اجرای توافق خود هستیم. تروریست‌ها هنوز از منطقه امن در شمال سوریه عقب نشینی نکرده‌اند.

در روز ۶ اکتبر ۲۰۱۹، دونالد ترامپ دستور داد تا نیرو‌های نظامی آمریکایی که در شمال شرقی سوریه و برای حمایت از کُرد‌ها حضور داشتند، از این کشور خارج شوند. چند روز بعد، آنکارا عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. اقدام ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه چراغ سبزی به آنکارا برای آغاز عملیات نظامی بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
توقع داره مردم سوریه زمین های خودشون رو تحویل ایشون بدن
آخرین اخبار