سند آخر کارگروه ملی آلودگی هوای عسلویه زودتر تدوین شود

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی نفس مردم جنوب استان بوشهر را گرفته است که در همین خصوص انتظار داریم سند آخر کارگروه ملی آلودگی عسلویه زودتر تدوین شود.

آلودگی نفس مردم جنوب استان بوشهر را گرفته استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، عسلویه و جم درمجلس شورای اسلامی در نشست رئیس دفتر رئیس جمهور با علما، روحانیان، و شورا‌های شهرستان عسلویه بیان کرد: نقطه به نطقه این منطقه تحت تاثیر صنعت است، اما حق اشتغال به عنوان حداقل خواسته مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر پایمال شده است.

او افزود: امیدواریم با سفر رئیس دفتر رئیس جمهور روندی که مدیرعامل منطقه ویژه پارس برای اشتغال بومی‌ها در پیش گرفته با جدیت بیشتر ادامه یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس، ادامه داد: آلودگی نفس مردم جنوب استان بوشهر را گرفته است که در این زمینه انتظار است تدوین نهایی سند آخر کارگروه ملی عسلویه صورت گیرد تا مردم بتوانند از مزیت‎های آن بهره‌مند شوند.

الماسی عنوان کرد: شیعه و سنی در شهرستان‎های جنوبی استان بوشهر مظهر عینی وحدت و زندگی برادرانه در کنار یکدیگر هستند.

او افزود: این منطقه با کشور‌های حوزه خلیج فارس همسایه است که می‌تواند تاثیر خود را داشته باشد، اما با این وجود مردم منطقه وفاداری خود را به آرمان‌های ملی و اسلامی اثبات کرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس، عملکرد استاندار بوشهر در زمینه انتصاب مدیران زن و طرح‌های گردشگری و به‌ویژه طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ را قابل تحسین خواند و سپس به ساخت اسکله تجاری کنگان اشاره و عنوان کرد: اعتبار طرح اطاله موج شکن‌های این اسکله و توسعه حوضچه به سمت دریا به مساحت ۳۸ هکتار مصوب شده است.

الماسی گفت: هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در فاز نخست برای اطاله اسکله و ساخت پسکرانه، و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز در فاز دوم تصویب شده است.

او بیان کرد: با استعلام از سازمان بنادر و دریانوردی کشور مطالعه اسکله کنگان رو به پایان است و روند اجرایی این طرح حداکثر تا دهه فجر آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان عسلویه نیز با اشاره به تلاش استاندار بوشهر و نگاه ویژه وی به جنوب استان گفت: امروز بیست و یکمین سفر استاندار کنونی به شهرستان عسلویه است که این موضوع نشان از توجه ویژه او به مسائل حوزه جنوب استان بوشهر دارد.

عبدالنبی یوسفی ادامه داد: در شهرستان عسلویه امنیت بسیار خوبی حاکم است که این مهم در سایه همدلی  شیعه و سنی در این منطقه فراهم شده است.

او بیان کرد: شهرستان عسلویه در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که زیرساخت‌های مورد نیاز این حوزه باید تقویت شود.

انتهای پیام/ک

حق افراد بومی در زمینه اشتغال در صنایع عسلویه پایمال شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.