غریب آبادی:

رژیم صهیونیستی حق توصیه به اعضای آژانس را ندارد/ عربستان باید به فعالیت‌های پنهانی هسته‌ای خود پایان دهد

رژیم صهیونیستی حق توصیه به اعضای آژانس را ندارد/ عربستان باید به فعالیت‌های پنهانی هسته‌ای خود پایان دهدنماینده ایران در آژانس بین الملل انرژی اتمی گفت: رژیم صهیونیستی در جایگاه توصیه به اعضای آژانس برای اجرای تعهداتشان نیست.


به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) به منظور بررسی گزارش مدیرکل موقت این سازمان درباره مسائل پادمانی در ایران تشکیل جلسه داد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین که در این نشست شرکت و به تشریح اقدامات ایران و همچنین موضوع ممانعت از ورود بازرس آژانس به تأسیسات غنی سازی نطنز پرداخته بود، در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر اعتماد کامل به کار حرفه‌ای بازرسان آژانس، تصریح کرد: اگر آمریکا به رویکرد و فعالیت حرفه‌ای آژانس و بازرسانش اعتماد کامل دارد، چرا به ۱۶ گزارش پی در پی همین آژانس و بازرسان آن که پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کردند، اعتماد نکرد و به طور یک جانبه و غیر‌قانونی از برجام خارج شد؟!

غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین همچنین در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در نشست ویژه شورای حکام گفت: این رژیم باید ابتدا دستان خود را از لوث تجاوزات و جنایات و همچنین تسلیحات کشتار جمعی پاک کرده و سپس وارد این نشست شود.

وی افزود: رژیمی که عضو هیچ یک از معاهدات خلع‌سلاح و عدم اشاعه نیست و به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌ای، مهمترین مانع تحقق منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای در غرب آسیا است، در جایگاهی نیست که به دولت‌های عضو توصیه به اجرای تعهداتشان و همکاری با آژانس کند.

غریب آبادی همچنین در واکنش به اظهارات نماینده عربستان سعودی در نشست ویژه شورای حکام مبنی بر ضرورت همکاری کامل ایران با آژانس بیان کرد: پادشاهی عربستان که علیرغم درخواست‌های مکرر آژانس، هنوز موافقتنامه جامع پادمان را تصویب و اجرا نکرده و بازرسان آژانس حق ورود به فعالیت‌های هسته‌ای آن را ندارند، چگونه از شفافیت و همکاری صحبت می‌کند؟

نماینده دائم ایران در آژانس تصریح کرد: عربستان باید به فعالیت‌های پنهانی هسته‌ای خود پایان دهد و در همکاری و شفافیت، ایران را الگوی خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار