وحدت یک استراتژی برای جوامع اسلامی است

امام جمعه زاهدان گفت: وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای شیعیان نیست بلکه یک امر مورد نیاز برای مسلمانان و یک استراتژی برای همه جوامع اسلامی است.

وحدت یک استراتژی برای جوامع اسلامی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام والمسلمین  مصطفی محامی امام جمعه زاهدان ظخهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از راه‌های تحسین تقوا شناخت پیغمبر اکرم (ص) و ائمه خدا و پیروی از سیره و سنت آنهاست.

او  با اشاره به هفته وحدت افزود: پیامبر اکرم (ص) اشرف مخلوقات همه انسانهاست خداوند متعال می‌فرماید: پیامبر اخلاق و کردار و زندگی او برای همه درس و عبرت است و اگر هر کس که راه محمدی داشته باشد اسلام را شناخته است.

محامی افزود: صحبت در مورد جشن سالروز پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) باید به خوبی و با شکوه برگزار شود این جشن‌ها یک وسیله‌ای است برای این که ابراز محبت کنیم با پیامبر و ائمه اطهار تا انشاالله در آخرت خودمان سعادتمند شویم.

او ادامه داد: بحث زیارت قبور و حتی پیاده رفتن به زیارت ائمه اطهار و پیامبر ابراز مودت به این بزرگان است.

امام جمعه زاهدان گفت: وحدت یک تاکتیک مورد نیاز برای شیعیان نیست بلکه یک امر مورد نیاز برای مسلمانان است و میتوان یک استراتژی مورد نیاز برای همه جوامع اسلامی باشد.

محامی ادامه داد: به خاطر همین است که دشمنان همیشه برای ضربه زدن و اختلاف بین شیعه و سنی تلاش کردند که اگر این اتفاق بیفتد دودش به چشم سنی و شیعه میرود و همه جامعه اسلامی ضرر خواهند کرد.

او  افزود: وقف از جهات مختلف دارای اهمیت فراوان است یکی از ارزش‌های وقف این است که از مال دنیا دل بکنیم و برای آخرت خودمان توشه‌ای داشته باشیم، امروزه خوشبختانه به لطف خدا مردم در کشور موقوفات بسیاری ثبت شده که برای آموزش و ترویج علم و فرهنگ این جامعه داشته است.

خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: امروز مردم عزیز میدانند که با وقف میتوانند صالحات و باقیات برای خودشان در آخرت داشته باشند، البته برای ترویج وقف کمی کوتاهی شده که باید مسئولان وقف بیشتر به تبلیغ وقف بپردازند.

محامی افزود: یکی دیگر از راه‌های رسیدن به تقوا وقف کتابخانه و مرکز‌های آموزش است.

امام جمعه زاهدان همچنین از همه جوانان و مردم عزیز برای شرکت در راهپیمایی بزرگ سیزده آبان تشکر کرد و گفت: دشمن ما یکبار دیگر دید که جوانان چطور انقلاب خودشان را درک و راه مقاومت خودشان را پیدا کرده اند.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار