آیت الله سعیدی عنوان کرد؛

ضرورت اهتمام برای رسیدگی به زلزله زدگان / قدردانی از برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجام

امام جمعه قم با اشاره به حادثه زلزله در آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی به زلزله زدگان و همراهی مردم در این مسیر شد.

تاکید بر رسیدگی به زلزله زدگان و بر همراهی مردم در این مسیر / قدردانی از برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) با حضرت خدیجه اظهار کرد: این ازدواج بر اساس معیار‌ها و ملاک‌های الهی بود و پیامبر (ص) با این ازدواج به همه جوان‌ها برای امروز درسی بزرگ دادند.

او با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و میلاد امام صادق (ع) و آغاز هفته وحدت یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) در حدیثی ضمن توصیه شیعیان به رعایت تقوای الهی و ورع در دین می‌فرمایند مسلمانان تلاش و کوششی در مسیر کسب رضایت الهی داشته و در امور مختلف کاری کنید که رضایت الهی جلب شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رعایت خطوط قرمز الهی یکی از شاخصه‌های اسلام ناب محمدی است، افزود: ایشان همچنین در این حدیث به راستگویی، امانت پردازی و حسن همجواری با همسایگان تاکید فرموده اند و این‌ها شاخصه‌های اسلام ناب محمدی است.

او با اشاره به اینکه باید فرهنگ وحدت بخش همدردی و همیاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود یادآور شد: ایشان همچنین در خصوص نوع برخورد با برادران اهل سنت می‌فرمایند که در مساجد آن‌ها نماز بخوانید، در تشییع جنازه آن‌ها حاضر شوید، از بیماران ایشان عیادت کنید و حقوق آن‌ها را رعایت کنید.

سعیدی با اشاره به اینکه همه ارزش‌های اسلام ناب و اخلاق محمدی (ص) در اهل بیت (ع) جمع است، بیان کرد: جذب حداکثری و دفع حداقلی سیاست پایه‌ای اهل بیت (ع) در مواجهه با کسانی از دیگر ادیان و مذاهب است. قرابت با رسول خدا حقی است که اهل بیت (ع) به گردن ما دارند و همه مسلمانان باید این حق را ادا کنند.

او افزود: امروز دشمنان اسلام و رسول خدا (ص) به بهانه دشمنی با شیعیان با اهل بیت (ع) دشمنی می‌کنند و این یکی از جنایات بزرگ منحرفین است و محبت نسبت به اهل بیت (ع) امری بین همه مسلمانان است.

امام جمعه قم ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای و ارج نهادن به تلاش‌های دانشمندان هسته‌ای گفت: از دولت و سازمان انرژی هسته‌ای در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجام تقدیر می‌کنیم.

او در پایان با اشاره به حادثه زلزله در آذربایجان شرقی، کشته شدن تعداد هموطنان در این حادثه را تسلیت گفت و خواستار رسیدگی به زلزله زدگان شد و بر همراهی مردم در این مسیر تاکید کرد.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.