آمادگی کامل وزارت کار برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

معاون پارلمانی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی از آمادگی کامل تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  قره سید رومیانی معاون پارلمانی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در حاشیه جلسه اضطراری شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت کار در آذربایجان شرقی گفت: حسب دستور وزیر کار به عنوان نماینده ویژه وزیر کار در استان حضور یافتم و بلافاصله این جلسه را در پاسی از شب تشکیل دادیم تا برنامه ریزی‌های لازم برای خدمات رسانی به مردم زلزله زده و آسیب دیده انجام شود.

او ادامه داد: در این نشست مقرر شد تا تمامی خدماتی که توسط دستگاه‌های تابعه وزارت کار در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارائه خواهد شد، جمع بندی و نحوه توزیع بسیار سریع و مناسب این خدمات نیز مشخص شود.

قره سید رومیان تاکید کرد: تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان زلزله برخوردار هستند.

او ادامه داد: خدمات بیمه‌ای ویژه برای کارفرمایان و کارگرانی که فعالیت کارگاه آن‌ها براساس زلزله دچار مشکل شده اند، ارائه و بیمه بیکاری نیز برای آن‌ها برقرار می‌شود.

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام امکانات موجود در شرکت‌های تابعه وزارت کار در استان آذربایجان شرقی آماده ارایه خدمات به مناطق زلزله زده است.

او ادامه داد: استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی به عنوان استان‌های معین برای ارائه خدمات به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی انتخاب شده اند.

قره سید رومیانی گفت: با همت مدیرعامل شستا و مدیرعامل رایتل، مکالمه رایگان بین دستگاهی نیز از امروز در مناطق زلزله زده برقرار شده است.

او اظهار داشت: تا این لحظه حدود ۲ میلیارد ریال کمک غیر نقدی از سوی بانک توسعه تعاون و یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه جزیی از خدماتی است که توانسته ایم تقدیم مردم زلزله زده منطقه کنیم.

جلسه شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت کار در آذربایجان شرقی با حضور تمامی مدیران کل آذربایجان شرقی و همچنین مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی در تبریز برگزار شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. در این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست دادند.

تَرْک یکی از شهر‌های استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است.

این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

 

انتهای پیام/ش

وقوع زلزله در آذربایجان شرقی

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار