رئیس کل دادگستری کل استان قزوین:

لزوم برخورد غیرگزینشی هنگام نظارت بر بازار /با برهم زنندگان ثبات بازار در هر جایگاهی مقتدرانه برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین بر لزوم برخورد غیرگزینشی سازمان‌های مرتبط و ناظر بر بازار کالا و خدمات تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری کل استان در دیدار مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: مشکلات موجود در بازار صرفا به عوامل خارج از کشور و تحریم‌ها باز نمی‌گردد بلکه بعضا شاهد منشا داخلی هستیم که در رفع عوامل تنش در بازار سازمان‌های مرتبط باید از اقدام گزینشی و جانبدارانه پرهیز و با همه متخلفان برخورد کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بازار و قیمت متعارف اقلام مورد استفاده بخشی از حقوق عامه است بنابراین تنش در بازار سبب تضییع این حق خواهد شد، اما ما در حد توان نه می‌خواهیم و نه می‌گذاریم این حق را شخص یا گروهی ضایع کنند.

رئیس کل دادگستری کل استان گفت: با برهم زنندگان ثبات بازار در هر جایگاه و مرتبه‌ای برخورد قانونی و مقتدرانه صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام قدرتی افزود: هرچه نظارت بیشتر و برخورد با متخلفان جدی‌تر باشد شاهد کاهش ورود پرونده به دستگاه قضائی خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه شاغلین در بازار اسلامی نیازمند آموزش هستند افزود: بازاریان در گذشته به دلیل فراگیری قواعد فقهی و حقوقی کسب و کار به اصول آن بسیار پایبند بودند و جانب انصاف را رعایت می‌کردند، یکی از مشکلات مهم در بازار امروز که وقوع دعاوی مرتبط با آن را نیز به همراه دارد نبود آگاهی کسبه به مقررات قانونی و شرعی مربوطه است.

او افزود: علت اخلال در بازار توسط کار شناسان امر بررسی و آسیب شناسی شود و بر اساس آن آسیب‌ها آموزش‌های لازم ارائه گردد، چرا که تخلفات در حوزه بازار صرفا با بازرسی، زندان و یا جزای نقدی مرتفع نمی‌شود، بلکه در مقابله با جرائم مربوطه نیازمند ارتقای دانش حقوقی و اخلاقی هستیم.

انتهای پیام/ک

ضرورت برخورد غیرگزینشی سازمان‌های مرتبط و ناظر بر بازار کالا و خدمات

برچسب ها: دادگستری ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار