آمادگی ۲۸ تیم عملیاتی هلال احمر اردبیل برای امدادرسانی به زلزله زدگان/ آماده اعزام نیرو و اقلام امدادی به مناطق زلزله زده هستیم

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی کلیه نیرو‌های امدادی این جمعیت برای اعزام به آذربایجان شرقی و امدادرسانی به حادثه دیدگان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در پی زلزله ۵.۹ ریشتری که در بخش ترک آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و در استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و گیلان احساس شد، گفت: ۱۰ شعبه شهرستان‌های تابعه، ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری، تیم واکنش سریع، تیم آنست و تیم‌های پشتیبانی استان در آمادگی کامل برای امدادرسانی به سر می‌برند.

او اضافه کرد: در لحظات اولیه زلزله به کلیه عوامل امدادی استان و شعب تابعه آماده باش داده شد تا در صورت نیاز به یاری زلزله زدگان بشتابیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: بلافاصله جلسه هماهنگی و آمادگی در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) معاونت امداد و نجات استان تشکیل شد و تدابیر لازم برای جهت پاسخگویی به هرگونه حوادث و سوانح احتمال در نظر گرفته شد.

معبودی گفت: تیم‌های ارزیاب شهرستان‌های نیر و کوثر که بیشترین تاثیر از زلزله را داشتند به سطح شهر و روستا‌هایی که در شعاع زلزله قرار داشتند اعزام شدند که تاکنون روستا‌های برجلو، میردمیر، ولی عصر، ساری دره، کریق بزرگ، سعید خانلو، سوره درق، امام چایی، مانقوتای و ایلیخچی از توابع شهرستان نیر و روستا‌های فیروزآباد، گنجگاه، فاراب، زرج آباد، شرج آباد، ینگجه قشلاق و گیلاندوز از توابع شهرستان کوثر توسط تیم‌های ارزیاب مورد ارزیابی قرار گرفته اند که خوشبختانه هیچ خسارتی گزارش نشده است.

او افزود: ۱۴۰ نفر از نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان در قالب ۲۸ تیم با ۲۵ دستگاه خودروی امدادی در آمادگی کامل برای پاسخگویی احتمالی به سر می‌برند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: دو خودروی ایسوزو با دو راننده و دو نفر نجاتگر برای امدادرسانی به آذربایجان شرقی اعزام شده اند.

معبودی گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای اعزام نیرو‌های امدادی، تجهیزات و اقلام امدادی مورد نیاز برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله در آمادگی کامل به سر می‌برند.

او در پایان افزود: مردم با حفظ خونسردی خود و همکاری با نیرو‌های امدادی می‌توانند یاریگر و تسهیل گر عملیات امدادی باشند.

انتهای پیام/ح

آمادگی ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.