با شهادت «الکساندر ویندمن» در کنگره آمریکا؛

باج‌خواهی ترامپ از سران اوکراینی به تایید رسید

عضو ارشد کمیته امنیت ملی کاخ‌سفید صحت باج‌خواهی رئیس‌جمهور آمریکا از مقامات اوکراینی در مکالمه جنجالی ماه ژوئیه را تایید کرد.

مقام امنیتی کاخ سفید: باج خواهی ترامپ در مکالمه با زلنسکی شفاف بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «الکساندر ویندمن» عضو ارشد کمیته امنیت ملی کاخ سفید گفت تردیدی وجود ندارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود به دنبال تحت فشار قرار دادن مقامات کی‌یف برای کسب منفعت خود بوده است.

این مقام متخصص در امور اوکراین در شورای امنیت ملی آمریکا که در تماس تلفنی ۲۵ ژوئیه حضور داشته، به نمایندگان این کشور گفت پیام ترامپ در این گفت و گوی تلفنی واضح بود. ویندمن در شهادت خود در مقابل کنگره گفت براساس خواسته (ترامپ) آن‌ها برای داشتن دیداری در کاخ سفید، مجبورند تحقیقاتی را در زمینه‌ای که رئیس جمهور می‌خواست صورت دهند.

این مقام امنیتی کاخ سفید همچنین به نمایندگان کنگره اعلام کرد که رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا در مدیریت دیپلمات‌های آمریکایی در کی‌یف و به طور ویژه در این ماجرا مداخله داشته است. هیل همچنین به نقل از این مقام کاخ سفید گزارش داد که او بار‌ها به «کرت ولکر» نماینده سابق آمریکا در امور اوکراین گفته است همکاری با جولیانی در این زمینه ریسک بالایی به همراه دارد.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

همچنین بر این اساس متن منتشر شده که به شهادت جرج کنت، معاون دستیار وزیر امور خارجه مربوط است، ترامپ از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته بود حتما در یک بیانیه تلویزیونی سه کلمه تحقیقات، بایدن و کلینتون را به زبان بیاورد، زیرا در غیر این صورت کمک‌های نظامی آمریکا به این کشور متوقف خواهد شد. وی تاکید کرد: ترامپ صراحتاً و مستقیماً این کلمات کلیدی را به دیپلمات‌های اوکراینی تحمیل کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار