افزودن ۴۳ هزار تخت به بیمارستان های کشور

معاون توسعه مدیریت منابع و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبری و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: ۴۳ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  معاون توسعه مدیریت منابع و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبری و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به‌منظور تأمین امکانات مورد نیاز در بخش‌های درمانی و بهداشتی در سراسر کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود ۷ هزار طرح را آغاز کرده و هم‌اینک ۲ هزار مورد از آن‌ها در حال ساخت است.

سید کامل تقوی بیان کرد : هم اکنون حدود ۲ هزار طرح در بخش بهداشتی در حال ساخت بوده که امید است طی ماه‌های آینده شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن یک هزار مورد از آن‌ها در سطح کشور باشیم تا مردم از مواهب بهره برداری آن‌ها برخوردار شوند.

او افزود: ۴۳ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور در دست اجرا و حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز آن‌ها نیاز است.

معاون توسعه مدیریت منابع و سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با اشاره به طرح‌های حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: حدود ۵۵ طرح در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان اعم از بیمارستان، خانه بهداشت، مجتمع‌های کلینیکی و مرکز جامع سلامت فعال است و طی بررسی‌ها تمامی پروژه‌ها به جز یک بیمارستان قابلیت بهره برداری آن‌ها تا پایان سال جاری را دارند.

تقوی تصریح کرد: اعتباری برای تکمیل این طرح‌ها مورد نیاز است که وزارت بهداشت تلاش خواهد کرد این اعتبارات را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

او ابراز داشت: در شهرستان کهگیلویه حدود ۹ طرح در حوزه درمان وجود دارد که دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند و با تامین اعتبار لازم ۲ پروژه کلینیک و ساختمان مرکز آموزش بهورزی بیمارستان شهر دهدشت تا بهمن ماه به بهره برداری خواهند رسید.

معاون توسعه مدیریت منابع و سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: هم اینک سه پروژه بیمارستانی در شهرستان‌های چرام، لنده و بهمئی در دست اجراست که پروژه بیمارستان بهمئی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او ادامه داد: ۴۰ میلیارد ریال به پروژه بیمارستان بهمئی تزریق شده و در مرحله تامین تجهیزات پزشکی است و همچنین برای بیمارستان شهرستان چرام پیمانکار انتخاب و تجهیز کارگاه شده و بزودی بیمارستان لنده نیز کلنگ زنی خواهد شد.

تقوی عنوان کرد: برای اتمام پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امید است این اعتبار تامین شود تا پروژه‌های که در دست اقدام بوده زودتر به بهره برداری برسند.

 انتهای پیام/غ

وزارت بهداشت ۲ هزار طرح در حال اجرا دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.