مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل مطرح کرد؛

فعالیت ۷۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان اردبیل/ افزایش میانگین فضای کتابخانه‌ها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از فعالیت ۷۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پروانه رضاقلی زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از فعالیت ۷۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خدمات کتابخانه‌ای و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، افزود: زیر بنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی در کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کتاب را بهترین گزینه برای تامین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تشویق و ترغیب آحاد و اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کتابخانه‌های عمومی در استان پیگیری می‌شود، افزود: کتابخانه مرکزی شهرستان بیله سوار ۹۵درصد و کتابخانه عمومی روستای انجیرلو شهرستان بیله سوار از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با افتتاح این پروژه‌ها میانگین فضای کتابخانه‌های استان اردبیل در سال جاری به ۲.۶۰ مترمربع می‌رسد که این مساحت بیش از میانگین کشوری است.

او بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه شهرستان گرمی تامین شده و این کتابخانه توسط بنیاد علوی در گرمی احداث می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بودجه عمرانی کتابخانه‌های استان در دو سال اخیر افزایش یافته، ولی کافی نیست که در سال ۹۷ کمتر از ۶۰۰ میلیون بودجه جذب شده است.

رضاقلی زاده افزود: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی استان حائز اهمیت است که باید به‌دلیل اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه شهرداری‌ها به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.

او اظهار داشت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در روز ۲۵ آبان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

افزایش بودجه عمرانی کتابخانه‌های استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.