استاندار بوشهر گفت: نباید فضای کسب و کار را خراب کرد و بلکه باید با برداشتن این خوان‌ها و خندق‌ها فضای کار فراهم شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در همایش تبیین پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان بوشهر بیان کرد: ایران از نظر منابع خدادادی و ظرفیت‌ها جزو کشور‌های برتر دنیاست، اما با ضعف برنامه ریزی و با ایجاد برخی موانع که ساخته دست خودمان است باعث شده‌ایم کسی تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

او ادامه داد: سرمایه‌گذار در محیطی که شرایط و زمینه کار مهیاترباشد اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و در جایی که موانع کاری وجود داشته باشد ورود نخواهد کرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: با ایجاد هفت‌خوان رستم که هر روز خودمان در مسیر سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنیم نباید فضای کسب و کار را خراب کرد و با برداشتن این خوان‌ها و خندق‌ها باید فضای کار فراهم شود.

گراوند با تاکید براینکه هدف ما تنها برگزاری جلسه‌های بی نتیجه نیست، گفت: کشور با تعارف مدیریت و هدایت نمی‌شود و به کسانی که کار نمی‌کنند باید تذکر داده شود و در جایی که لازم است برخورد شود.

او بیان کرد: تاکی می‌خواهیم با سهل انگاری و ناکارآمدی در دستگاه‌های اجرایی مماشات کنیم؛ برای رسیدن به پیشرفت باید روزی این مماشات‌ها و رودربایستی‌ها به پایان برسد.

استاندار بوشهر افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری گامی مهم با هدف روان‌سازی در محیط و فضای کسب و کار به‌شمار می‌رود که در این سامانه سرمایه‌گذاری به‌صورت عام (داخلی و خارجی) برنامه‌ریزی شده است.

گراوند بیان کرد: تلاش می‌شود با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه سرمایه‌گذاری باید پای کار باشند و هر مدیری که در انجام وظایف خود کوتاهی کند گذشت نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سامانه کار‌ها درست نمی‌شود بلکه این کار نیازمند پی‌گیری و نظارت است که باید بدون رودربایستی انجام گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر نیز گفت: سرمایه‌گذاران باید به دستگاه‌های مختلف مراجعه کنند که با راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری این گام‌ها به صورت یکجا برداشته می‌شود.

رسول زارعی افزود: تا چندی پیش پنجره واحد سرمایه‌گذاری به صورت فیزیکی فعال بود و دستگاه‌های مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری با هدف اینکه متقاضی، بین دستگاه‌های مختلف کمتر رفت و آمد داشته باشد نیروهای این دستگاه‌ها در مکانی مستقر می‌شدند و متقاضی مراجعه و مسائل را پی‌گیری می‌کرد.

او ادامه داد: اما در مدل جدید پنجره واحد سرمایه گذاری که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری یا ستاد سرمایه‌گذاری که با محوریت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان پیش‌بینی شده با توجه به حساسیت‌هایی که بود مجموعه فرایند‌ها برخط یا به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و متقاضیان سرمایه‌گذاری درخواست خود را برخط روی سامانه وارد می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر عنوان کرد: در این مرحله بیشتر در خصوص تغییر کاربری زمین و واگذاری زمین‌های ملی به سرمایه گذاران کار می‌کنیم و بیشترین ارتباط را با دستگاه‌های مرتبط  با این بخش را داریم.

زارعی گفت: اکنون ۲۲ استعلام از دستگاه‌ها انجام می‌گیرد که سعی شده استعلام‌ها کمتر و در زمان‌بندی مشخصی انجام شود.

انتهای پیام/ک

مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه سرمایه‌گذاری باید پای کار باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.