رضایت توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای از کدنویسی برای کنسول PS5

مدیر بخش پلی استیشن سونی اعلام کرد که بسیاری از توسعه دهندگان عناوین رایانه از کد نویسی برای کنسول PS5 اعلام رضایت کرده‌اند.

رضایت توسعه دهندگان بازی از کدنویسی برای کنسول PS5به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماهی می‌شود که شرکت سونی جزییات سخت افزاری نسل یعدی کنسول خود را اعلام کرده است و بسیاری از سازندگان عناوین رایانه‌ای در حال ساخت عناوین جدید خود متناسب با نسل آینده کنسول‌ها هستند. زمانی که شرکت سونی کنسول PS3 را وارد بازار کرد بسیاری از توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای، سخت بودن کد نویسی برای این کنسول را به سونی اعلام کرده بودند و اغلب توسعه دهندگان از ساخت عناوینی که متناسب با دو کنسول PS3 و Xbox 360 بود فرار می‌کردند چرا که ظاهرا کد نویسی برای این دو کنسول کاملا با یکدیگر متفاوت بود و کد نویسی برای  کنسول PS3 نیز بسیار دشوار بود.

در کنسول PS4 این شرایط عوض شد و توسعه دهندگان بازی‌ها نیز اعلام کردند که کدنویسی برای این کنسول بسیار ساده‌تر از کد نویسی برای کنسول PS3 است و علت آن هم نزدیک بودن سخت افزار کنسول PS4 به کنسول Xbox One و نسل فعلی سخت افزار پلتفرم کامپیوتر است. به تازگی مدیرعامل بخش پلی استیشن شرکت سونی اعلام کرده است از آنجایی که نسل بعدی کنسول این شرکت یعنی PS5 از پردازنده AMD Zen 2 بهره می‌برد کد نویسی برای آن بسیار آسان خواهد بود چرا که تقریبا همه‌ی توسعه دهندگان عناوین رایانه‌ای کد نویسی برای این پردازنده‌ها را بلد هستند.

رضایت توسعه دهندگان بازی از کدنویسی برای کنسول PS5

همچنین توسعه دهندگانی که در حال کار روی عناوین متناسب با کنسول PS5 هستند نیز اعلام کردند که کد نویسی برای این کنسول بسیار ساده است و می‌توانند عناوین خود را با صرف زمان کمتر، با جزییات بالاتری طراحی کنند. بنابراین باید امیدوار بود که بازی‌های کنسول PS5 بسیار روان‌تر و همچنین با گزینه‌های بیشتری که قابلیت کنترل توسط گیمرها را دارند، وارد بازار شوند.


بیشتر بخوانید: نسخه موبایلی بازی Diablo معرفی شد


کنسول PS5 قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ معرفی شود اما از آنجایی که سخت افزار این کنسول اعلام شده است بسیاری از شرکت‌های سازنده بازی ساخت عناوین خود برای نسل بعدی کنسول شرکت سونی را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد نویسی آسان برای کنسول PS5

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
الیییییییییی
آخرین اخبار