بررسی فنی لامبورگینی اوراکان + مشخصات

سال ۲۰۱۸ برای لامبورگینی حول‌وحوش سوپر شاسی‌بلند اوروس گذشت. این خودرو یکی از متمرکزترین قدبلندان روی راننده بوده و البته جزو سریع‌ترین شاسی بلند‌های دنیا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۱۸ برای لامبورگینی حول‌وحوش سوپر شاسی‌بلند اوروس گذشت. این خودرو یکی از متمرکزترین قدبلندان روی راننده بوده و البته جزو سریع‌ترین شاسی بلند‌های دنیا می‌باشد. خب نباید هم غیر این باشد، زیرا هرچه که باشد اوروس محصولی از گاو خشمگین سنت آگاتاست.

اما اوروس تنها خودرویی نیست که سال پیش از ایتالیا ظهور کرد، زیرا اگرچه حجم تولید این خودرو کمک می‌کند لامبورگینی به هدف فروش ۷۵۰۰ دستگاهی در سال دست یابد، اما بخش دیگر آن کمک به تولید خودرو‌های هیجان‌انگیزتری همچون اوراکان اووی جدید هم هست.

لامبورگینی اوراکان اوو با استفاده از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر مدل پرفورمنته و نصب آن روی شاسی آلومینیومی و فیبر کربنی ساخته شده است. به این ترتیب شاهد تولید یکی از پیشرفته‌ترین ساختار‌ها در محصولات لامبورگینی هستیم.

در قلب اوراکان اوو پکیج الکترونیکی جدیدی بکار رفته که به اختصار LDVI نامیده می‌شود. این پکیج با کنترل ۴ بخش دینامیک کلیدی شاسی و با استفاده از الگوریتمی که داده‌ها را تنها در ۲۰ میلی‌ثانیه پردازش کرده کار می‌کند. روش کار این پکیج و سیستم روش منطقی رو به جلو نامیده می‌شود که ویژگی‌های راننده را از روی فرمان، الگوی تعویض دنده، ترمز، چسبندگی و کشش و… تشخیص می‌دهد و حرکات بعدی او را پیش‌بینی می‌کند.

بحث کلیدی در سیستم LDVI دو بخش جدید است که برای اولین بار در اوراکان دیده می‌شود: فرمان پذیری چهار چرخ و هدایت گشتاوری. اولین سیستم همان مزیت‌های تمامی خودرو‌های مجهز به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ را ارائه می‌کند یعنی افزایش چابکی در سرعت‌های پایین و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا؛ اما لامبورگینی با استفاده از سیستم هدایت گشتاوری مطمئن شده که سیستم LDVI می‌تواند توزیع گشتاور در چرخ‌های عقب را تنظیم کند. این هم کنترل دینامیک بیشتری روی شاسی را به ارمغان می‌آورد.

استفاده از قطعات آئرودینامیکی باعث ایجاد ظاهر تیزتری شده‌اند. این خودرو از اسپلیتر جلوی جدیدی بهره برده و بال جلو نیز هوا را به زیر خودرو هدایت می‌کند. بالشتک‌های هوایی در سپر جلو نیز باعث کاهش توربولانس موجود در قوس‌های چرخ جلو می‌شوند.

این قطعات هوا را به طرف پیشرانه و بالای چرخ‌های عقب هدایت می‌کنند. در نزدیکی پوشش پیشرانه نیز اسپویلر جدیدی نصب شده که جریان هوا را به بالا و زیر پیشرانه هدایت می‌کند. هوای زیرین خودرو باعث ایجاد داون فورس شده درحالی‌که بخش دیگر هوا هم اثر ونتوری را ایجاد می‌کند. یک دیفیوزر جدید هم هوای زیر خودرو را سریع‌تر از قبل مکیده و بازهم باعث افزایش دان فورس می‌شود. از نظر طراحی، اوراکان اوو بسیار گیراتر و باابهت‌تر از اوراکان استاندارد است.

اما بخش واقعی که توجه را به خود جلب می‌کند پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی است. زمانی هم که داخل کابین بهبود یافته‌ی این خودرو بنشینید شاهد صفحه لمسی ۸.۳ اینچی‌ای خواهید بود که ویژگی‌های ارتباطی آن پیش از این در محصولات لامبورگینی دیده نشده بود.

دکمه‌ی استارت هم به مانند جت‌های جنگنده دارای پوششی است که شاید به راننده یادآوری می‌کند پیش از بیدار کردن این گاو خفته دوباره فکر کند! پوشش قرمز را کنار زده و دکمه‌ی استارت را فشار دهید. بوووم! صدایی فوق‌العاده گیرا و عمیق به گوش می‌رسد.

شما می‌توانید از سیستم اگزوز اسپورت پرفورمنته به خاطر تولید این صدای جذاب تشکر کنید. متأسفانه ما تنها می‌توانستیم این خودرو را در مسیر‌های پهن و تخت پیست بین‌المللی بحرین تست کنیم بنابراین با انتخاب حالت رانندگی اسپورت (حالت‌های استرادا و کورسا هم در دسترس هستند) اولین دنده را از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه انتخاب کرده و به راه افتادیم.

پیش از انتخاب دنده دو لاین خروج را طی کرده و به دنده سه رفتیم… با فشار بیشتر پدال گاز شاهد اشتیاق بیشتر اوو خواهید بود. در اولین پیچ پیست نیازمند دنده چهارم هستیم و در میانه‌ی پیچ شاهد حرکت زیبای اوراکان اوو و پایداری دماغه‌ی آن خواهید بود.

با طی هر دو پیست لامبورگینی بیش از پیش ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. نسخه‌ی اوو دارای چابکی و دقتی است که در مدل‌های قبلی دیده نمی‌شد. دیگر نیازی به تنظیم فرمان نیست و سیستم دینامیک فرمان به‌صورت سفارشی در دسترس است.

چیزی که واقعاً احساس‌برانگیز است چگونگی ارائه‌ی این میزان از دقت، چابکی و پایداری اوراکان اوو بدون قربانی کردن هیجان سواری خودروست. لامبورگینی اوراکان اوو یک قدم رو به جلوی بسیار گیرا در مقایسه با نسخه‌ی قبلی این سوپر اسپورت است. تکنولوژی شاسی جدید این خودرو باعث ایجاد تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیزی می‌شود که باعث شده پرفورمنس خودرو بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس باشد.

این موضوع به همراه بازنگری کلی خودرو باعث شده با پیشرفته‌ترین سوپرکار ۱۰ سیلندر تاریخ لامبورگینی روبرو باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار