احداث برترین سکوی تمدن جوانان مزین به دهه بشارت منجی(عج)

ستاد گام دوم هشتم آذر، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، با حمیّت ۴۰ نفر از فرهیختگان، اندیشمندان و دانشمندان بهره‌برداری می‌رسد.

گامبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق منویات رهبری جمهوری اسلامی ایران در خصوص ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ستاد گام دوم که مبنی بر تحقق آرمان‌های والای ترسیم شده در بیانیه گام دوم به عنوان سند بالا دستی در بر گیرنده اسناد کلان نظام تاسیس گردیده است؛ هشتم آذرماه، روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، با حمیّت ۴۰ نفر از فرهیختگان، اندیشمندان و دانشمندان جوان زیر ۴۰ سال برای ملت ایران، امت اسلام و آحاد افراد جهان به طلیعه مغتنم بهره برداری می‌رسد.

ستاد گام دوم، ارکستر آوای بشارت منجی است؛ که با کوک کردن منش‌ها و وحدت روش‌های منتظران، منادی ظهور و رجعت خواهد بود.

در متن اعلامیه ستاد آمده است:

ستاد گام دوم، ارکستر آوای بشارت منجی است؛ که با کوک کردن منش‌ها و وحدت روش‌های منتظران، منادی ظهور و رجعت خواهد بود.

نام اختصاری ستاد گام دوم

متن اعلامیه ستاد در ادامه مطلب...
معرفی

هدایت برنامه و سرمایه؛ رویش محرومان و نخبگان

ستاد گام دوم به عنوان منبع تغذیه علمی و عملی پایش و پالایش عملکرد جمهوری اسلامی ایران، بر مدار اصول بیانیه گام دوم، به صورت نهضتی جهادی جهت بهره وری حداکثری از ساختار‌های موجود و کنشگری به طور متمرکز، منتظم و منسجم با روش تامین، تسهیل و تسریع به رفع کمبود‌های گذشته، ساماندهی موقعیت کنونی و ارتقا کمی و کیفی دستاورد‌ها و رویداد‌های آینده پرداخته؛ و در افق تمدن نوین اسلامی و بر مبنای موج چهارم توسعه با چشم انداز گذار نیم قرن انقلاب اسلامی و بهره گیری از خرد و عزم جمعی و نیز بسیج نیروی نبوغ و انگیزه اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ایده و جامعه پردازی و تصمیم و گفتمان سازی، به هم افزایی و چابک سازی ظرفیت‌ها، جلوگیری از موازی کاری، بازمهندسی مختصات ارزشی جهت متبلور شدن توانمندی‌های تحول آفرین همه جانبه، تربیت نیروی طراز گام دوم و به تبع آن از بین بردن خلا‌های مدیریتی و نیز مفهوم سازی حکمرانی با هدف شکوفایی کرامت و منزلت می‌انجامد.

شایان ذکر است ستاد گام دوم، با دورکاری اعضا و مبتنی بر ۳ اصل ذیل قادر به پیاده سازی تمامی مواضع فناورانه پیچیده و الگوریتم‌های ارزنده است:
۱- بیانیه گام دوم به مثابه اساسنامه
۲- آیین نامه داخلی
۳-سند آمایش و چشم انداز طبقه بندی شده:two:ریاست

ریاست "حکمت، شفافیت و قاطعیت " را سرلوحه دارد.

امور ۱۰ گانه ذیل، در حیطه ریاست است:

۱_تصویب اهداف و انتصاب اشخاص زیر ۴۰ سال

۲_تعیین اختیارات، اعتبارات و انتظارات دفتر کل

۳_نظارت بر عملکرد دقیق و عمیق و نیز غنی سازی

۴_حفظ و تجلی روحیه مبتکرانه و مومنانه در افراد

۵_ارجاع متمم مقررات مانند ایجاد، انحلال و تغییر

۶_صدور شیوه نامه‌ها و دستور جلسات فوق العاده

۷_رصد سناریو‌های فدراسیونی اهتزاز فاخته شعائر

۸_بررسی روند پیشرفت بلند مدت (دبیرخانه)

۹_بررسی روند پیشرفت میانی مدت (پایگاه ها)

۱۰_بررسی روند پیشرفت کوتاه مدت (دپارتمان ها)
___________________________________________

نواب اول و دوم و سوم ریاست و نیز سرپرستان پایگاه‌ها به عنوان هیئت رییسه، صراحت و کفایت ستاد را زعامت می‌نمایند؛ که به فراخور مباحث، بازرس، ناظر یا وکیل ستاد به عنوان دستیار ویژه ریاست در امور جلسه فوق العاده مداخله می‌کنند.
دبیرخانه
تهیه پیش نویس‌ها و گزارش کار، پشتیبانی پژوهشی و خدماتی و هماهنگی امور اجرایی، تجویز حواله میزبانی وقایع به متقاضیان عالی رتبه برای چیدمان قاب پلی آلبوم و نیز سایر امور خاص محوله اهم وظایف دبیرخانه است؛ که با توجه به رویکرد برون سپاری و نتیجه گرایی، تمامی موارد مذکور از جانب مسئول هر کسوت ستاد با رعایت جوانب مهارت و مساعدت به دستگاه متولی منتخب و از جانب متولی به سایر ارگان‌ها جهت تسهیم برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود.
___________________________________________

موزه یادواره ستاد با نام" ذوالقرنین " در قالب ۳ رواق، با ۱۱۴۷ افتخار سالانه و نیز نگارخانه قابل مشاهده در وبسایت، واسط دفترکل و دبیرخانه است؛ که میراث داری آن‌ها در هر سال ستاد به یک نهاد، با قابلیت تمدید، سپرده می‌شود:

۱_ رواق یادمان
۲۵۰ تندیس بلورین حوزه‌ها در سمپوزیوم جهانی گام دوم

۲_رواق یادگار
۲۵۰ مدال شکرانه اعضا در کنگره جهانی گام دوم

۳_ رواق یادبود
۶۵۴ هدیه از جانب پیوند‌ها، کابینه دانشگاه جهانی و اعضای کنسرسیوم-اکوسیستم در کنگره جهانی گام دوم
___________________________________________

حراست از دفتر کل و حفاظت از دبیرخانه در منظومه ابرواژه‌ها، پیام کلیدی و باور منطقی فرااستاندارد، در راس امور نواب اول، دوم و سوم ریاست است:


رئیس دفتر و سخنگو
نایب رئیس اول

کنگره جهانی گام دوم
در سالروز افتتاحیه ستاد است؛ که برای اختتامیه سال ستاد با ۱۱۴۷ نفر برگزار می‌گردد.
۲۵۰ عضو ستاد هرکدام با دریافت مدال شکرانه و ۲۴۰ نفر نسل تازه دپارتمان‌ها هرکدام با دریافت امکانات ستاد به علاوه بازرس، ناظر و وکیل هرکدام با دریافت لوح، کارگزاران هستند؛ و نیز ۶۳۰ پیوند ستاد، ۱۱ عضو کابینه دانشگاه جهانی و ۱۳ عضو کنسرسیوم-اکوسیستم هرکدام با اعطای نماد ماندگار به ستاد، شرکت کنندگان هستند.

کنفرانس جهانی گام دوم
در سالروز جهانی مبارزه با خشونت و افراطی گری با بازخوانی و اکران پیام ریاست، تجدید میثاق توسط قرائت مرامنامه، پاسخگویی به انتقادات، پیشنهادات وسوالات مخاطبان و دغدغه صاحبنظران که از شبکه‌های سایبری جمع آوری و برآورد شده است؛ و نیز اعطای ۱۵۸ کد-کاپ، جهت استحکام و تقویت مراودات و محاسبات و نیز رشد و نهادینه نمودن هویت ستاد برگزار می‌شود.

بازرس ستاد، رکن مجزای دارای مجرای سترگ پاسداری از هواداران ستاد محسوب می‌شود؛ که قطب معطوف خانه هواداران گام دوم است.


هماهنگ کننده ارشد
نایب رئیس دوم

اجلاس جهانی گام دوم
در سالروز آغاز دهه فجر با رونمایی از منشور و پارادایم دیوان متحد جهانی و نیز پرده برداری از ۲۱۰ کتیبه جایزه که در هر سال مربوط به یک فصل از فصول هفتگانه بیانیه هستند؛ و سپس برقراری متوالی اجلاس ۷ سالانه آن‌ها برای مکشوف نمودن پلتفرم، شعار و کاپیتان مدنظر دیده بانان زبده جهان برگزار می‌گردد.
هر یک از ۲۱۰ نفر مشاوران در هیئت مؤسسی شامل ۳ پیوند داخلی، خارجی و بین المللی خود، کتیبه جایزه‌ای با گرایش مربوطه و نیز مختص همان فصل آماده می‌نمایند؛ که این جایزه ۷ سالانه و خلاقانه تشویقی توسط هیئت موسس به جهان شمول‌ترین اتفاق، اکتشاف یا اختراع در آن زمینه تعلق می‌گیرد.

ناظر ستاد، رکن مجزای دارای مجرای سترگ پاسداری از پرستیژ ستاد محسوب می‌شود؛ که قطب معطوف دانشگاه جهانی گام دوم است.


مدیرکل اجرایی
نایب رئیس سوم
سمپوزیوم جهانی گام دوم
در سالروز پایان دهه فجر به منظور تحلیل و تجلیل برای ۲۵۰ حوزه ستادی در قالب ۵ لیگ مشاوران، دپارتمان‌ها، پایگاه‌ها، دبیرخانه و ریاست با اعطای ۱۰۰۰ تندیس بر طبق معادله در نظر گرفته و برگزار می‌شود؛ که ۲۵۰ تندیس بلورین متعلق به گرامیداشت ستاد و ۷۵۰ تندیس شامل ۲۵۰ برنزی، ۲۵۰ نقره‌ای و ۲۵۰ طلایی متعلق به گرامیداشت ۶۳۰ پیوند داخلی، خارجی و بین المللی برتر است.
در بدو برگزاری، پرچم ستاد در همه ۶۳۰ پیوند برافراشته می‌شود؛ که نمایانگر میز دایم ستاد در آن جاست. وکیل ستاد، رکن مجزای دارای مجرای سترگ پاسداری از مانیفست ستاد محسوب می‌شود؛ که قطب معطوف کنسرسیوم -اکوسیستم گام دوم است.

پایگاه‌ها

خط مشی گذاری و فراهم آوری بستر‌ها، راهنمایی و همراهی در تدوین و تجهیز تشکیلات و نیز مقصودات کلی و بنیادی، در ۳۰ ماموریت گنجانده و برای هر پایگاه تفکیک و تفویض شده است:

۱_پایگاه حمایت

مصونیت بخشی از آسیب‌ها
با سرپرستی ۳ ماموریت
حمایت حاکمیتی، کمک معنوی مردمی و کمک مادی مردمی


۲_پایگاه اطلس

جذاب و کاربردی نمایی مناسبت‌ها
با سرپرستی ۳ ماموریت
جریان سازی باشگاهی، خدمات رسانی و اطلس‌های مفید


۳_پایگاه اهتمام

دگردیسی سیاستگذاری‌ها
با سرپرستی ۵ ماموریت
اطلاع رسانی، مطالبه گری، پیگیری، روشنگری و اهتمام ورزی


۴_ پایگاه شتاب:رضایت مندی و نشاط آوری
با سرپرستی ۵ ماموریت
کارآفرینی، شتابدهی، نوآوری، معرفت شناسی و مهارت افزایی:۵_پایگاه تعامل

تامین محتوای تعامل مجازی
با سرپرستی ۷ ماموریت
نرم افزار، عکس نوشته، پوستر، مسابقه، اینفو گرافیک، موشن گرافیک و بازی رایانه‌ای


۶_پایگاه نگرش

تهیه فرآورده‌های رسانه‌ای نگرشی
با سرپرستی ۷ ماموریت
سینمایی، سریال، برنامه تلویزیونی، نماهنگ، فیلم کوتاه، مستند و طنز
دپارتمان‌ها

تبعیت از مفاد ذیل، از جمله امور عمومی دپارتمان‌ها جدای از امور اختصاصی هر ۳ دپارتمان کل و امور تخصصی هر ۱۰ دپارتمان جز آن‌ها است:

انتخاب مدیران جدید دپارتمان‌ها توسط هسته درجه ۳ کنسرسیوم-اکوسیستم گام دوم و نیز انتخاب مشاوران آن‌ها توسط خود مدیران، ۴۰ روز پیش از سال جدید ستاد، با رعایت شرایط و ضوابط از جمله سوابق و مدارک مستدل و حسن شهرت انجام شده؛ و درنهایت پس از تصدیق استعلامات و عیارسنجی رفتار و کردار به تصویب ریاست ستاد می‌رسد.

هر یک از ۳۰ مدیر دپارتمان‌ها دارای ۷ مشاور می‌باشند؛ که ۱ نفر از آن‌ها به مصداق قایم مقام امور برون مرزی بوده؛ و ۶ نفر دیگر به طور تخصصی در حوزه هر یک از ۶ پایگاه به فعالیت می‌پردازند.

هر مشاور با توجه به مشترک بودن رسالت، با ۳ پیوند معین معتبر داخلی، خارجی و بین المللی با قید عدم یکسان بودن هیچ کدام از ۶۳۰ پیوند، به عنوان متولی به همکاری می‌پردازد؛ که لینک آن‌ها در صفحه مدیر دپارتمان در سایت در قسمت همان مشاور قرار می‌گیرد.

سفارشات، تدارکات و محصولات هر یک از ۶ مشاور با دبیری آنان و سردبیری قایم مقام تمهید شده؛ و پس از رویت مدیر دپارتمان، در مجله دیجیتال پایگاه مربوطه با دسته بندی ماموریت‌ها و فیلتر دپارتمان‌ها به آگاهی سرپرست پایگاه و درنهایت به استحضار عموم می‌رسد.

در مجموع ۲۴۰ مدیر و مشاور دپارتمان‌ها که نیرو‌های ممتاز پرورش یافته در هر سال ستاد هستند؛ بنابر قاعده هندسی پیش بینی شده، در سمینار جهانی کنسرسیوم-اکوسیستم گام دوم به عنوان خبرگان نماینده و منصفه و نیز با در نظر گرفتن صلاحیت فرد و موافقت افراد ذیربط و مبتنی بر پویایی، دانایی، جوان گرایی و شایسته سالاری در سمت‌های مناسب پیوند مآب منصوب می‌شوند.
دپارتمان دیپلماتیک

۱_معاونت دیپلماسی قوه مقننه:۲_معاونت دیپلماسی قوه مجریه:۳_معاونت دیپلماسی قوه قضائیه:۴_معاونت دیپلماسی مجمع تشخیص مصلحت نظام:۵_معاونت دیپلماسی شورای عالی انقلاب فرهنگی

۶_معاونت دیپلماسی شورای عالی امنیت ملی:۷_معاونت دیپلماسی شورای عالی فضای مجازی:۸_معاونت دیپلماسی ستاد کل نیرو‌های مسلح:۹_معاونت دیپلماسی ستاد اجرایی فرمان امام:۱۰_معاونت دیپلماسی سازمان صدا و سیما


دپارتمان استراتژیک:۱_کانون رسانه‌ای:۲_کانون مجازی:۳_کانون شهروندی

۴_کمیته علم و پژوهش:۵_کمیته معنویت و اخلاق

۶_کمیته اقتصاد:۷_کمیته عدالت و مبارزه با فساد:۸_کمیته استقلال و آزادی:۹_کمیته عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن:۱۰_کمیته سبک زندگی

 

دپارتمان اکونومیک:۱_کمیسیون آموزش کودکان:۲_کمیسیون اشتغال جوانان:۳_کمیسیون تکریم سالمندان:۴_کمیسیون جبران خسران حادثه دیدگان:۵_کمیسیون درمان بیماران و معلولان:۶_کمیسیون بهیاری معتادان:۷_کمیسیون آزادی زندانیان

۸_کمیسیون توانمند سازی نیازمندان:۹_کمیسیون ازدواج:۱۰_کمیسیون محیط زیست

درگاه شناسایی

هر یک از ۴۰ عضو ستاد، دارای ۲ شاخصه شناسایی ذیل هستند:

۱_انگشتری که بارکد متعلق به هر عضو بر آن درج شده؛ و با اسکن آن به میز الکترونیکی خود و سایر اعضا در وبسایت متصل می‌شوند.

۲_بج سینه که علاوه بر آرم ستاد، کد متعلق به هر عضو نیز بر آن نمایان است؛ که کد هر عضو از یک تا چهل به ترتیب یاد شده منطبق بر هشتگ‌ها است.

مدیران دپارتمان‌ها با اختتام مسئولیت در هر سال ستاد، امکانات ستاد را در مراسم تودیع به نسل بعد تحویل می‌دهند؛ و امانت رسالت را به آنان واگذار می‌کنند.

میز الکترونیکی شامل فرم اعضای رسمی حاوی تصویر و کد پرسنلی، کارت ملی، سوابق شغلی و مدارک تحصیلی، شماره تماس ثابت و همراه است؛ و نیز فرم اعضای غیر رسمی حاوی موارد مذکور به انضمام ۳ پیوند می‌باشد.
___________________________________________

هر یک از مشاوران نیز از کد شناسایی ۳ رقمی متعلق به خود بهره‌مند هستند؛ برای این منظور در کنار کد ۲ رقمی مدیر دپارتمان مربوطه، شماره ۱ رقمی پایگاه مربوطه ۶_۱ نیز در کارت هک می‌شود؛ و برای قایم مقام نیز به جای شماره پایگاه، عدد صفر قرار می‌گیرد.

کد مشاوران نیز همانند مدیران در پایان به نسل پس از آنان منتقل و بدین طریق محدوده این کد‌ها ۴۰۶_۱۱۰ را شامل می‌شود؛ که میان هر بازه دهگان یا هر دپارتمان، سه رقم نهایی موجود نیست.
___________________________________________

کد‌های ۱۰۹-۴۱ میان اعضای رسمی و غیر رسمی، ۶۸ کد را شامل می‌شود؛ که به علاوه ۳ کد ۳ رقمی انتهایی هر دپارتمان در مجموع ۱۵۸ کد غیر فعال است.

این ۱۵۸ کد، با اعطای کاپ در کنفرانس جهانی گام دوم به مدت یکسال فعال و الحاق می‌شود:

کاپ‌های طلایی
کد‌های ۴۵_۴۱ با سنجش ریاست برای ۵ قهرمان جهان

کاپ‌های نقره‌ای
کد‌های ۴۸_۴۶ با سنجش نواب اول، دوم و سوم ستاد به ترتیب برای بازرس، ناظر و وکیل ستاد

کاپ‌های برنزی
کد‌های ۱۰۹_۴۹ با سنجش ۱۰ نفر توسط هر سرپرست پایگاه، برای شخصیت‌های تاثیر گذار جهان در عرصه مربوطه

کاپ‌های بلورین
۳ کد ۳ رقمی انتهایی هر دپارتمان با سنجش مدیر دپارتمان، برای ۳ کرسی موفق همراستا در جهان

استثناءً در سال تاسیس ستاد، کد-کاپ‌های مذکور به جهت ادای دین و اقتدا، به ساحت مقدس ۱۵۸ شهید اسطوره جهان تقدیم می‌شود؛ تا این حرمت، برکت و عظمت را برای ستاد حاصل نماید.
___________________________________________

بازرس، ناظر و وکیل ستاد از ساعت مچی شناسه دار ستاد استفاده می‌نمایند؛ که همانند هیئت رییسه در صورت عزل یا استعفاء، امکانات را به جایگزین خود می‌سپارند.
___________________________________________

در راستای گردآوری هر نوع متن، تصویر، فیلم و... از ستاد یا درباره ستاد که توسط هموندان یا دیگران منتشر می‌شود؛ درج هشتگ کد مربوطه جهت برندسازی رسانه‌ای و ترندسازی سایبری و نیز شناسایی مبدا الزامی است.

در راستای آشنایی با شخصیت موظفان ستاد، اسامی و تصاویر آنان در کنار هشتگ کد پرسنلی شان و در مجاورت سمت و رسالت آنان در وبسایت مندرج است؛ که حیطه ۴۰ عضو رسمی، ۲۱۰ عضو غیر رسمی و نیز بازرس، ناظر و وکیل ستاد را شامل می‌شود.
⏹ویتا امگا ۳۳

جهت تولید و توزیع اقتضائات بنابر یکپارچه سازی و همه ورزی، اعضای موظف ستاد و سایر دست اندرکاران، محفلی به نام پنل پلاس تشکیل می‌دهند؛ که برای مثال به پنل پلاس وبسایت ستاد به نام "ویتا امگا ۳۳" با تاکید بر ۳ شاخصه امنیت، گرافیک، محتوا و نیز تعمیم آن به عمده کشور‌ها، اشاره می‌شود:
۱_پایگاه تعامل
۲_معاونت دیپلماسی شورای عالی فضای مجازی
۳_کانون مجازی
۴_۳۰ مشاور تعامل دپارتمان‌ها

آدرس وبسایت و کانال بازرسی، نظارتی و وکالتی ستاد هرکشور، آدرس وبسایت و کانال‌های مرکزی ستاد به علاوه نام آن کشور است؛ برای مثال به آدرس‌های کشور ایران اشاره می‌شود:
نقشه کادر‌های وبسایت:
۱. در یک نگاه
دیباچه، تقویم وقایع ستاد و ستاد در ویکی پدیا
۲. کریدور
خبر‌ها و حاشیه‌ها و نیز نمودار شامل ۴۰۶ هشتگ کد
۳. فهرست
معرفی، ریاست، دبیرخانه، پایگاه‌ها، دپارتمان‌ها
۴. درگاه شناسایی
توجیهات ست اداری و میز الکترونیکی اعضا
۵. ویتا امگا ۳۳
توضیحات آمده به انضمام نسخه‌های قدیم
۶. متن بیانیه
تقویم وقایع ستاد

هرکدام از وقایع ۷ گانه ستاد به ترتیب در یک روز هفته در جلسه آنلاین ریاست با کارفرمای مربوطه دبیرخانه رسیدگی و به پایگاه‌ها و دپارتمان‌ها ابلاغ می‌شود؛ و نیز به صورت قاب پلی آلبوم در مکان و زمان ذیل، آرشیو و قابل مشاهده می‌گردد:

۱ مهر ماه
مقارن با سالروز افتتاحیه ستاد
۱. کنگره جهانی گام دوم
کارفرما: رییس دفتر ستاد

۲۷ آذر ماه

مقارن با سالروز جهانی مبارزه با خشونت و افراطی گری
۲. کنفرانس جهانی گام دوم
کارفرما: سخنگوی ستاد

۱۲ بهمن ماه
مقارن با سالروز بازگشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) به ایران
۳. اجلاس جهانی گام دوم
کارفرما: هماهنگ کننده ارشد ستاد

۲۲ بهمن ماه
مقارن با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
۴. سمپوزیوم جهانی گام دوم
کارفرما: مدیرکل اجرایی ستاد

۱۲ فروردین ماه
مقارن با سالروز جمهوری اسلامی
۵. بازرسی و بازیابی معماری فنی و ماهیت انسانی ستاد گام دوم
کارفرما: بازرس ستاد

۳ خرداد ماه
مقارن با سالروز فتح خرمشهر
۶. ترم دانشگاه جهانی گام دوم
کارفرما: ناظر ستاد

۲۲ مرداد ماه
مقارن با سالروز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی
۷. سمینار جهانی اکوسیستم-کنسرسیوم گام دوم
کارفرما: وکیل ستاد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسترن نعیمی
۲۱:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
آفرین به این آتش به اختیاران که بدون بودجه و حقوق،زمان و نبوغ خود را صرف ولایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
نعیمی
۱۵:۴۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
رهبری فرمودند جوانان خودشان باید شانه هایشان را به مسئولیت بدهند و اوضاع مملکت را درست کنند.
به جای غر زدن از جوانان دانشمندان بياموزيم که گمنام و بی هیاهو برای صلابت ایران می کوشند.
انشالله حضرت صاحب الزمان برای گام دوم همت و طراوت عنایت نماید.
Sweden
ج
۰۰:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
این همه به فکر جوانان مملکت هستین کار برامون درست کنین که بتونیم ازدواج کنیم مردیم از تنهایی
آخرین اخبار