۲۰ درصد انار فردوس درگیر کرم گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: ۲۰ درصد انار فردوس درگیر کرم گلوگاه است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سلیمانی، مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: برداشت انار در شهرستان فردوس امسال در مقایسه با مدت مشابه بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش دارد.


او با اعلام اینکه تولید امسال ۳۰ هزار تن است و از این میزان ۲۰ درصد درگیر کرم گلوگاه است، افزود: انار امسال با توجه به بارندگی‌های اول سال وضعیت بهتری دارد و از دانه سفیدی آن کاسته شده است.


مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: در زمینه مبارزه با کرم گلوگاه طبق روال بحث‌های آموزشی را هرساله تکرار می‌کنیم و به کشاورزان بیان شده برای جمع‌آوری انار‌های آلوده اقدام کنند و آن‌ها را بسوزانند.


سلیمانی گفت: برخی از کشاورزان توصیه‌های ما را جدی نمی‌گیرند و برای سوختن انار‌هایی که دچار آفت هستند اقدام نمی‌کنند که این کار باعث انتشار آلودگی به سایر درختان می‌شود.


او افزود: مبارزه بیولوژیک از دیگر برنامه‌ها در مبارزه با کرم گلوگاه است، اما برخی بهره‌برداران کار را در نیمه رها می‌کنند. کشاورز باید تاج درخت را خالی کنند که محل تخم‌گذاری کرم نشود در غیر این صورت سبب می‌شود این کرم مابقی درختان سالم را هم آلوده کند.


مدیر جهاد کشاورزی فردوس بیان کرد: برخی از باغداران فردوسی ساکن شهرستان نیستند و در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند و تنها در فصل برداشت محصول می‌آیند که این امر سبب می‌شود نظارتی بر باغ خود و مبارزه با این کرم نداشته باشند.


انتهای پیام/ب


برداشت انار در شهرستان فردوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار