مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خبرداد؛

برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار

جانعلی گفت: جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت به میزبانی شهرستان گرمسار این استان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت : این همایش برای پنجمین بار در گرمسار با حضور مسئولان کشوری و استانی و نیز جمعی از اقوام ایرانی همچون ترک، لر، کرد، ترکمن، عرب، مازنی، گیلک، بلوچ و کرمانچ در روز چهارشنبه بیست و دوم آبان طی یک برنامه آیینی در ایوانکی و آرادان افتتاح و بازی‌های بومی و محلی روز‌های پنجشنبه و جمعه در گرمسار برگزار می‌شود.

او با اشاره به دعوت از ۱۲ قوم ایرانی برای حضور در جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی، بیان کرد: تیم‌ها از استان‌های مختلف کشور در این همایش برای احیای فرهنگ‌های بومی و محلی، در تقویت بنیان خانواده‌های امروزی، حس نوع دوستی و همبستگی بیشتر ملی شرکت می‌کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: در این همایش تیم‌های حاضر هر استان آیین‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی را نمایش می‌دهند.

جانعلی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر، تصریح کرد: شناسایی بازی‌هلی بومی و محلی به نسل جوان و آشنایی جوانان با آداب و رسوم قدیمی و ملی از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان، توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی و بومی و محلی به قشر جوان جامعه را ضروری برشمرد و افزود: جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی ظرفیت مطلوبی را برای ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم ایجاد می‌کند.

پنجمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد (ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور برخی مقامات کشوری در حوزه ورزش و جوانان در شهرستان گرمسار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

پنجمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار