معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران مطرح کرد؛

واگذاری آموزش و پرورش به شهرداری‌ها در لایحه مدیریت شهری

عدالتی گفت: در لایحه مدریت شهری می خواهند آموزش و پرورش را به شهرداری‌ها بسپارند.

کاظمی / شهرداری‌‌ها در حال تبدیل به دولت آینده هستند / واگذاری آموزش و پرورش به شهرداری‌ها در لایحه مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران صبح امروز در نشست هم اندیشی ایجاد وحدت رویه در کنترل پروژه‌ها که در استانداری تهران برگزار شد با تأکید بر ضرورت داشتن برنامه‌ریزی گفت: هر چشم‌اندازی بدون اقدام یک توهم است و هر اقدامی که بدون چشم‌انداز باشد یک کابوس است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: هر کاری که چشم‌انداز نداشته باشد نتیجه ندارد و محصول آن هم نارضایتی است.

عدالتی با اشاره به اینکه صد سال از قانون بلدیه در ایران گذشته گفت: در اواخر قرن ۱۳ کمتر از ۱۰ درصد جمعیت ایران در شهر‌ها بود و در سال ۱۳۳۵، ۷۳ درصد ایرانی‌ها در روستا و ۲۷ در صد در شهر‌ها بودند.

او خاطر نشان کرد: در سرشماری سال ۱۳۳۵، ۷۵ درصد جامعه در شهر‌ها و ۲۵ درصد در روستا‌ها بودند که امروز آمار نشان می‌دهد ۸۰ درصد در شهر‌ها و ۲۰ درصد در روستا‌ها هستند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تأکید بر اینکه مفهوم شهر و روستا دچار تحول عمیق شده است، گفت: مدیریت شهری با این تحولات همراه نبوده، زیرا چشمه مشکلات و خدمات متفاوت بوده است.

عدالتی با بیان اینکه در ایران مفهومی داریم که رابطه دولت و شهرداری‌ها را نشان می‌دهد، افزود: در دنیا رابطه خوبی برای این موضوع حاکم نبوده و دولت‌ها و شهر‌ها در خیلی از اتفاقات هم پوشانی داشته‌اند.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها در حال تبدیل به دولت آینده هستند، گفت: در لایحه مدیریت شهری می‌خواهند آموزش و پرورش را به شهرداری‌ها بسپارند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه شهرداری‌ها در دنیا متولی توسعه هستند و دیگر دولت‌ها متولی توسعه نیستند گفت: امروز دولت‌ها نقش تسهیل‌گری در توسعه دارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار