در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۸۰ درصد سالمندان مرد، ازدواج مجدد دارند/ جوان شدن جمعیت کشور نیازمند برنامه ریزی

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: رهایی از پدیده سالمندی، نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

۸۰ درصد سالمندان کشور متاهل هستند/ لزورم برنامه ریزی دقیق جهت جوان شدن بافت جمعیتی کشور/ تا ۳۰ سال آینده ۳۰ درصد مردم ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند.محسن شتی رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در کشور اظهار کرد: امروزه برخی از سالمندان مرد بعد از فوت همسرشان ممکن است اقدام به ازدواج مجدد کنند، اما بیشتر سالمندان زن بعد از فوت همسر مجرد می‌مانند و به همین دلیل در حدود ۸۰ درصد از سالمندان مرد معمولا در کشور متاهل بوده و این آمار برای زنان در حدود ۴۰ درصد است.
 
رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: سالمندی تهدیدی برای کشورمان محسوب نمی‌شود، اما اینکه کشور برای دوران سالمندی آماده نباشد اتفاقات خوبی نیست، زیرا سالمندان به دلیل داشتن بیماری‌های مختلف مراقبت‌های خاصی را می‌طلبند.
بیشتر بخوانید: ﺭﻭﻧﺪ ﺳﺎﻟﻤﻨﺪی ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺍﻳﺮﺍﻥ رو به افزایش است
او تاکید کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند و برای رهایی از بروز پدیده سالمندی باید برنامه‌ریزی خوب و دقیقی در زمینه جوان شدن بافت جمعیتی کشور انجام دهیم.
 
شتی یادآوری کرد: اگر نرخ رشد جمعیت کشور به همین روال پیش برود پیش‌بینی می‌شود که در ۲۵ سال آینده حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل دهند.

انتهای پیام/
 

۱۰ درصد از جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چه بد
آخرین اخبار