کد خبر: ۷۱۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر : ۷۱۳۴۶۱۸
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دبیر انجمن وارد کنندگان موتور سیکلت ایران گفت: برخی از قوانین باعث تعطیلی متعدد کارخانجات و کاهش شدید تولید موتور سیکلت شده است.

///بهمن ضیاء مقدم دبیر انجمن وارد کنندگان موتور سیکلت ایران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۹۵ تاکنون مصوبات و قوانین بدون نظر کارشناسی، برای تولیدکنندگان موتور سیکلت تصویب و اجرا شده است. این قانون باعث تعطیلی متعدد کارخانجات و کاهش شدید تولید موتور سیکلت شد، به طوری که حدود ۸۰ درصد حجم تولید موتور سیکلت کاهش پیدا کرد.

او بیان کرد: در سال ۹۵ مصوبه ممنوعیت استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری بود که باید به انژکتوری تبدیل می‌شد. در دنیا این قانون اجباری نیست، اما در ایران به دلیل وجود آلودگی هوا در کلانشهر‌ها، این قانون تصویب و اجرا شود که به دلیل عدم امکان تامین سیستم سوخت رسانی انژکتوری از منابع تامین کننده حدود ۵ تا ۶ ماه کارخانه‌ها تعطیل شدند.

ضیاء مقدم اظهار کرد: در سال ۹۶ با توجه به توان و ظرفیت محدود آزمایشگاه‌های کشور برای آزمون‌های مرتبط، کارخانجات مجدد طی ۶ ماه تعطیل شدند. در سال ۹۷  به دلیل اجرای مصوبات استاندارد یورو ۴ و قانون هوای پاک (اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده) شاهد تعطیلی چند ماهه خطوط تولید کارخانجات بودیم. در مجموع حدود ۲۱ ماه  از سال ۹۵ تاکنون کارخانه‌های تولید موتور سیکلت به طور متناوب تعطیل شدند که در آمار تولید هم تأثیر گذاشت.

دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران بیان کرد: موتور سیکلت‌های انژکتوری تولید شده نیز به دلیل تکنولوژی جدید با استقبال کمی از سوی خریداران رو به رو شد که در نتیجه بازار خرید و فروش موتورسیکلت‌های کاربراتوری دست دوم، رونق یافت. این امر نه تنها به کاهش آلودگی هوا کمکی نکرد بلکه منجر به افزایش آلودگی بیشتر نیز شد. این موضوع با اهداف ذکر شده در قانون هوای پاک مغایرت دارد.


بیشتر بخوانید: سایه سنگین موتورسیکلت‌های چند صد میلیونی در خیابان‌ها / تا ۵ سال آینده نیازی به واردات موتورسیکلت نداریم


دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران بیان کرد: طبق ماده ۱۱ و ۱۲ قانون هوای پاک، برای هر پلاکی که در کارخانه بر موتورسیکلت نصب می‌شود باید یک گواهی اسقاط موتور سیکلت فرسوده هم نیز صادر شود. در هیچ کدام از مراکز اسقاط موتور سیکلت فرسوده، گواهی اسقاط وجود نداشت تا شرکت‌ها بتوانند از آن‌ها خریداری کنند.

او با اشاره به مشکلات پیش روی اسقاط، ادامه داد: قیمت لاشه موتور سیکلت ارزان است به طوری که متوسط قیمت نوع معمولی تیپ کار بین ۸ تا  ۱۰ میلیون تومان و قیمت لاشه آن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، در این صورت افراد، متقاضی اسقاط موتور سیکلت نیستند. دولت باید با افزایش قیمت لاشه و همچنین ارائه تسهیلات بسیار مناسب به متقاضیان، شرایط را برای اسقاط سریع موتورهای فرسوده فراهم کند.

ضیاء مقدم درباره واردات موتور سیکلت، گفت: هم اکنون مشکلاتی نیز در واردات قطعات موتور سیکلت وجود دارد و برند‌های معتبر اروپایی و آسیایی نیز به دلیل تحریم‌ها با تولیدکنندگان همکاری نمی‌کنند.

دبیر انجمن صنعت موتور سیکلت ایران در خصوص ثبت سفارش موتور سیکلت، گفت: به دلیل افزایش توان تولید کشور تلاش بر این است که قطعات برخی از مدل‌هایی که قابلیت ساخت داشته باشد را بومی سازی کنیم، از این رو واردات این قطعات نیز نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

او درباره قاچاق موتور سیکلت، گفت: خوشبختانه قاچاق در این صنعت ضعیف است چرا که موتور سیکلت‌ها قابلیت شماره گذاری دارند. بخشی از قطعات موتور سیکلت‌ها در داخل تولید و برخی از منابع خارجی به صورت رسمی تأمین می‌شود از این رو قاچاقی در این صنعت رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

قاچاق در قطعات موتور سیکلت کاهش پیدا کرده است

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بر اين مژده گر جان فشانيم رواست
موتور سيكلت كمتر = زندگي بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
از بس که جنس های خوبی تولید میشه همش دیگه شده آشغال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
من کویر 125 سی سی صفر سال هشتاد دو خریدم سیصد هزارتومن .
الان میخوام یه دونه کوبر نو بگیرم میگه هیجده میلیون تومن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
الان میخوام یه دونه کوبر نو بگیرم میگه هیجده میلیون تومن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت رو حتما میخا گرون کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
گرون نکنید
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
من خودم استا کار موتور سیکلت هستم موتورای انژکتوری به درد هیچی نمیخوره مردم گول نخورید اصلا نخرید چون ضرر میکنید باید دوباره 500-تا 600 هزار تومان هزینه کنید و تمام سیستماش عوض کنید و کاربراتی تبدیلش کنید
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
دلیل نخریدن موتور انژکتوری بودن نیس گرون بودنش یه زمانی پراید بود 6تومن موتور گرون اکن موقع بود 700 800 تومن ولی الان پراید شده 50 تومن ولی موتور ارزون شده 13 تومن دیگه کی میاد اینجوری پولی برا موتور بده طرف بجای موتور میره یه ماشین مدل پایین ارزون میخره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قیمت موتور خیلی گران شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
بایدم باشه خواستیم موتور بگیریم برا کارو نون در آوردن گفتن جیزه اخه انقد امام اگر در آوردن که پشیمون شدیم ، با این اوضاع هم میخوان آلودگی رو کم کنن عمرا
خسته نباشی
|
United States
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
آخرشم میخواید CG گوجه ای بسازید دیگه ..
پیشرفتی نداشتید
مثل بقیه کارخانه های کشور
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر