مرجع تقلید شیعیان:

برای رفع مشکلات مردم هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: درب محل کار خود را باز گذاشته و هرکاری که برای رفع مشکلات مردم می‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار مدیران، فرماندهان و مسئولین فرماندهی انتظامی استان مرکزی که در دفتر معظم‌له برگزار شد، با تلاوت آیه‌ای از قرآن کریم گفت: هرکسی را برای هدایت انسان‌ها فرستادیم افراد اهل‌عمل را مژده داده و افراد متخلف را می‌ترسانند.

او با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند هر دسته و گروهی که جمع می‌شوند امیر و پیشوایی نیاز دارند که به آن‌ها امر کند که یا آن پیشوا خوب و یا بد است.


بیشتر بخوانید: آیت الله علوی گرگانی بر تبیین ولایت حضرت مهدی (عج) تاکید کرد


مرجع تقلید شیعیان با قرائت حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: از رسول خدا سؤال شد که "چه‌کار کنیم که فردای قیامت به شما نزدیک باشیم؟ "، که پیامبر (ص) فرمود "نزدیک‌ترین شما در فردای قیامت به من کسی است که دارای ۵ صفت باشد".

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: رسول گرامی اسلام فرمودند "هرکسی میان شما راستگوتر باشد و در همه مراحل زندگی راست بگوید و هرکسی که امانت‌دار باشد به من نزدیک‌تر است.

علوی گرگانی با اشاره به اهمیت امانت‌داری در اسلام بیان کرد: امام سجاد (ع) فرمودند "اگر شمر خنجری را که با آن پدرم را به‌شهادت رساند به من بدهد از آن امانت‌داری می‌کنم"، این موضوع نشان‌دهنده جایگاه بالا و اهمیت امانت نزد معصومین (ع) است.

او تصریح کرد: رسول خدا فرمود "یکی دیگر از خصوصیاتی که سبب می‌شود روز قیامت انسان‌ها کنار من باشند وفای به عهد است، شخص مؤمن باید نسبت به وفای به عهد اهتمام ویژه‌ای داشته باشدو کسی که به وعده‌اش عمل نکند گناه بالایی مرتکب شده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: چهارمین ویژگی که سبب نزدیکی به رسول خدا در قیامت می‌شود خوش‌خُلقی است، باید در برخورد با افراد اخلاق نیکو داشته باشیم و کسی رااز خود ناراحت نکنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: تا می‌توانیم باید خود را به مردم نزدیک کرده و مردمی باشیم که این موضوع مورد تأکید پیامبر (ص) است، درب محل کار خود را باز گذاشته و هرکاری که برای رفع مشکلات مردم می‌توانیم انجام دهیم و ایرادی ندارد اگر از عهده کاری برنمی‌آییم از مردم عذرخواهی کنیم.

علوی گرگانی خاطرنشان کرد: انسان روز قیامت باید نسبت به اعمال خود پاسخگو باشد و هیچ‌کسی در دنیا نمی‌ماند و همه می‌میریم، خوشابه‌حال کسی که با دست‌پر از دنیا برود.

انتهای پیام/الف

درب محل کار خود را به‌روی مردم باز بگذارید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.