مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر برگزار شد

مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر ۲۱ تا ۲۴ آبان در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، برگزاری مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتررئیس انجمن هنر‌های نمایشی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳۹ نمایشنامه به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم ارسال شده که در نهایت با بازبینی و ارزیابی‌های داوران ۷ نمایش به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

علی فرحناک با اشاره به اینکه این جشنواره فرایند طولانی و چند ماهه دارد گفت: نمایش (بمانی رفتی، بمانی رفته‌ای) (وداع با اسلحه)، (مهندس اشینگ کلوز)، (اشک خدا)، (پنج متری اول بن بست سوم)، (راس ساعت ۵) و (غسال خانه) آثار راه یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره استانی تئاتر قم هستند.

او افزایش انگیزه هنروران جوان و درگیر کردن خانواده هنر‌های نمایشی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: جشنواره تئاتر استانی خون تازه‌ای در رگ‌های هنر‌های نمایشی قم است و در ارتقای کیفی این هنر در قم نقش موثری خواهد داشت.

دبیر بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم از ارسال ۳۹ نمایشنامه به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و افزود: ۷ اثر برگزیده شده توسط شورای بازخوانی جشنواره تا پیش از مرحله نهایی و در ماه‌های گذشته حداقل ۱۵ اجرا و اکران عمومی داشته و با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده اند.

فرحناک در ادامه از برگزاری نمایشگاه تخصصی پوستر و نمایشگاه عکس تئاتر به عنوان بخش‌های جنبی بیست ویکمین جشنواره استانی تئاتر قم خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های مختلف نقد آثار نمایشی و کارگاه‌های آموزشی و همچنین نظم در برگزاری این جشنواره از جمله امتیاز‌های برجسته این دوره از جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست تئاتر را هنری پویا و مادر بسیاری از هنر‌ها دانست و گفت: فرهنگ سازی از جمله رسالت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و استفاده از هنر یکی از ظرفیت‌های مناسب برای فرهنگ سازی است.

حسینی کاشانی افزایش اقبال مردم نسبت به تئاتر را یکی از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر استان خبر داد و افزود: به منظور کمک به مجموعه هنر‌های نمایشی استان یک مجتمع فرهنگی هنری در خیابان امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دست ساخت است که با اتمام مراحل ساخت یکی از استانداردترین پلاتو‌های نمایش کشور در اختیار هنرمندان استان قرار خواهد رفت.

انتهای پیام/الف

برگزاری مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.