عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت ارائه الگو‌های مسکنی جدید در بافت‌های فرسوده / ۶۸ هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد

نژادبهرام گفت: باتوجه به مسئله بازآفرینی، باید نوسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در دستور کار دستگاه‌های مرتبط با حوزه مسکن قرار گیرد.

خبرنگار: کباری/ارائه الگوهای مسکنی جدید در بافت‌های فرسوده ضروریست / 68 هکتار بافت فرسوده در کشور وجود داردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در نشست سیاست‌گذاری مسکن با بیان اینکه بازآفرینی مسئله اصلی کشور به شمار می‌رود، گفت: در کشور حدود ۶۸ هکتار بافت فرسوده و ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار وجود دارد که هر اقدامی در  زمینه  بهبود وضعیت بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار بااهمیت است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بازآفرینی و نوسازی مسکن در کشور به شدت به سرمایه‌های مردم وابسته است، گفت: هر نوع سرمایه‌گذاری در این بخش جهت ارتقاء کیفیت زندگی و جذب سرمایه می‌تواند بسیار مهم و باارزش باشد.

نژادبهرام با بیان اینکه بازآفرینی یک مقوله چند وجهی است، گفت: باید محیطی که ساکنان این مناطق زندگی می‌کنند را از هر جهت مناسب سازیم تا مردم میل برای زندگی و سکونت در این مناطق را داشته باشند.

او به تهاتر در حوزه مصالح ساختمانی هم اشاره کرد و گفت: از طریق تهاتر، اتصالات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف و شرکت‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود که این خود می‌تواند در حوزه مسکن و تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش موثر باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فضای گفتگو را بین تمامی حوزه‌های مسکنی و دستگاه‌های مختلف برقرار کنیم، گفت: باید از ظرفیت‌های این حوزه به درستی استفاده کنیم و با تهیه یک الگوی مناسب جهت زندگی مردم بتوانیم بر روی تمامی بخش‌های مسکنی تمرکز کنیم.

نژادبهرام تصریح کرد: به دلیل آنکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بازگشت سرمایه دشوار است، بنابراین موضوع تهاتر و راه‌اندازی این بازار خود می‌تواند زمینه مناسبی جهت ورود سرمایه‌گذاران به این بخش شود.

او با اشاره به اینکه شرایط و الگوی زندگی در مناطق و بافت‌های فرسوده با سایر مناطق از جمله منطقه ۲۲، پردیس و پرند متفاوت است، گفت: در این مناطق برج‌هایی چندین طبقه ساخته می‌شود، اما الگوی ساخت و سکونت در مناطق فرسوده بسیار متفاوت است بنابراین باید شرایط زندگی را در تمامی این محلات سنجید.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها به عنوان یک نیروی چابک و جوان در حوزه مسکن می‌توانند ظرفیت‌ها و الگو‌های جدید زندگی را در این مناطق فراهم کنند، گفت: باید بتوانیم الگوی جدیدی را در بافت‌های فرسوده ارائه دهیم و باتوجه به ظرفیت‌ها و مدل‌های اقتصادی در این مناطق باید سازندگان را برای حضور در این حوزه تشویق کنیم.

نژادبهرام با اشاره به اینکه باید نگرش‌های ساختار مالی را هم در این مناطق تغییر دهیم، گفت: در گذشته و در بسیاری از مناطق تهران واحد‌های مسکونی از جمله ۹۰ پلاکی در منطقه ۹ تهران ساخته شد، ولی متأسفانه بعد از گذشت چند سال همچنان این واحد‌ها درگیر مشکلات بسیار زیادی هستند و بسیاری از ساکنان این واحد‌ها، مالکان حقوقی نیستند بنابراین باید در اجرای این طرح‌ها تمامی جوانب به درستی سنجیده شود.

او توضیح داد: در تولید الگو‌های جدید باید به صورت سفارشی کار کرد و تمامی شرایط اقلیمی هر منطقه و هر شهر را به درستی سنجید تا مشکلات جدیدی در این حوزه‌ها ایجاد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار