رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: پروژه احداث آب شیرین کن در محل سد گتوند باعث پیشگیری از خسارت به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: پروژه احداث آب شیرین کن در محل سد گتوند از سوی سازمان آب وبرق خوزستان تعیین تکلیف نشده است این پروژه از جنبه‌های محیط زیستی و همچنین پیشگیری از خسارت به زمین‌های کشاورزی می‌شود.

او افزود: سازمان آب و برق استان با برنامه ریزی توسعه‌ای این استان باید همسویی بیشتری داشته باشد رییس این سازمان در نشست‌هایی که در اقتصاد استان نقش اساسی دارد، شرکت نمی‌کند و نمایندگانی که در نشست‌ها حضور پیدا می‌کنند فاقد اختیارات کافی هستند.

حاجتی با اشاره به روند پیش‌رو در جانمایی زمین مورد نیاز آب شیرین‌کن در محل سد گتوند بیان داشت: با شرایط فعلی باید اعلام کنم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان به‌پیش نمی‌رود و این موضوع بر دیگر پروژه‌های مصوب رتاثیر گذاشته است.

حمیدرضا لشکری معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: در خصوص پروژه احداث آب شیرین‌کن در محل سد گتوند، معاونت حفاظت و بهره‌برداری می‌تواند نظر کارشناسی خود را ارایه کند.

او افزود: این پروژه نیاز به جانمایی دارد و پس از بررسی حریم‌ها در یک هفته آینده این آمادگی وجود دارد که به درخواست اختصاص زمین برای این پروژه پاسخ دهیم و در خصوص موضوع جانمایی این پروژه تاکنون مراجعه‌ای به این معاونت انجام نشده و تاخیر به‌وجود آمده در اعلام نظر کارشناسی را می‌توان به همین دلیل است.

انتهای پیام/م

بررسی جانمایی آب شیرین کن سد گتوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.