نصب ٢٥ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از نصب ٢٥ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستای کلاش نهنگ خبر داد.

نصب ٢٥ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستابه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  يداله شکری فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از نصب ٢٥ دستگاه آبگرمكن خورشيدي در روستاي كلاش نهنگ خبر داد و گفت: در راستای حفاظت از منابع طبیعی با همكاري اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ٢٥ دستگاه آبگرمكن خورشیدی با اعتبار یک میلیارد و دویست وپنجاه میلیون ریال در روستای کلاش نهنگ نصب شد.

 شکری بیان کرد: تاکنون تعداد ۱۷۱ آبگرمکن های خورشیدی در روستاهاي مختلف از جمله بوستان آباد، هماجگه، کتکه، کلاش نهنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان نصب و راه اندازی شده است.


او گفت: روستاهای دیگر که می توانند از آبگرمکن خورشیدی استفاده کنند توسط منابع طبیعی شهرستان شناسایی و به محض تامین مالی برای ساماندهی اقدامات لازم انجام مي شود.


شکری در پایان بیان کرد: هم اکنون طرح آبخیزداری در حوزه شهرتازه آباد برای کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه سفره زیر زمینی با انجام ٢٥ هزار متر مکعب عملیات خاکی، هزار و ٨٠٠ متر مربع عملیات سنگی ملاتی و ۳۳۱ متر مربع عملیات بتنی با اعتبار بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است.


او در پايان از تلاش های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ثلاث باباجانی در اجرای چندین طرح آبخیز داری دیگر در مناطق مختلف شهرستان از جمله در روستای قلقله و زیارت تمرخان تقدیر و تشکر کرد‌.

انتهای پیام/ز

 

راه اندازی  ۱۷۱ آبگرمکن های خورشیدی در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.