وزیر نفت مطرح کرد؛

تشریح جزئیات کشف میدان جدید نفتی «نام آوران» با ذخیره ۲۲ میلیارد بشکه نفت

زنگنه از کشف دومین ذخیره نفتی بزرگ کشور با حجم ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا با ۲۲ میلیارد بشکه ذخیره جدید در خوزستان خبر داد.

فردا///وزیر نفتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته (یکشنبه، ۱۹ آبان‌) حسن روحانی رئیس جمهور کشور در بخشی از سخنرانی خود در اجتماع مردم استان یزد با اشاره به اینکه خبر خوشی برای کشور دارد، می گوید: کارکنان شرکت ملی نفت ایران در بخش اکتشاف پس از چند سال تلاش به‌ ویژه از سال ۹۵ تا کنون، به یک میدان جدید نفتی بزرگ دست یافته‌اند که من این خبر را به محضر ملت ایران اعلام می‌کنم. این هدیه کوچک دولت و شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت به ملت بزرگ ایران است.

رئیس‌جمهور حجم ذخایر نفت درجای این میدان را ۵۳ میلیارد بشکه اعلام کرد و گفت: این میدان از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیکی امیدیه ادامه دارد. وسعت این میدان ۲۴۰۰ کیلومتر مربع است و ۸۰ متر ضخامت دارد.


بیشتر بخوانید: کشف یک میدان نفتی بزرگ در خوزستان


وزیر نفت زنگنه امروز در حاشیه معرفی این میدان کشف شده نفتی گفت:  این میدان نفتی که نام آوران نامیده شده در استان خوزستان و نزدیک منطقه دارخوین و میادین نفتی جفیر و سپهر واقع شده است. این میدان در سال ۹۵ به دست مهندسان اکتشاف کشف شد که  میزان  ۳۱.۳ میلیارد بشکه آن جز ذخایر زیر سفره ای قبلی و ۲۲ میلیارد بشکه آن برای کشف جدید است.

وزیر نفت بیان کرد: همچنین باید در نظر داشت که میزان نفت استحصال آن برابر ۲.۲ میلیارد بشکه خواهد بود چرا که ضریب بازیافت آن ها برابر ۱۰ درصد است.

تشریح کشف میدان جدید نفتی با حضور زنگنه / میدان نفتی نام آوران  با ذخیره  ۲۲ میلیارد بشکه نفت درجا

وزیر نفت گفت:  این میدان نفتی از لحاظ ذخایر، دومین میدان بزرگ نفتی است که طول چهل سال در ایران اکتشاف شده است.

زنگنه بیان کرد: این میدان به وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر مربع در عمق تقریبی ۳۱۰۰ متر با لایه نفتی به ضخامت حدود ۸۰ متر است، احتمال گسترش این میدان به سمت جنوب غربی و جنوب شرقی به‌طور قابل توجهی وجود دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: عملیات اکتشاف این میدان با پیشرفته‌ترین روش‌های اکتشاف به عنوان یک کار جدید اکتشافی با سه حلقه چاه از سال ۹۵ آغاز شد.

زنگنه گفت: با هر یک درصد ضریب بازیافت از ۵۳ میلیارد بشکه نفت، ۵۳۰ میلیون بشکه با قیمت کنونی ۳۲ میلیارد دلار ثروت به کشور اضافه می‌شود بنابراین باید همه اهتمام خود را در بحث توسعه فناوری و تحقیقات و پژوهش و فناوری در بخش بالادست نفت متوجه افزایش ضریب بازیافت کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه توسعه‌ای وزارت نفت برای این میادین در قالب برنامه‌هایی است که برای آب تیمور، منصوری، سپهر و جفیر خواهیم دید، برنامه متمایزی برای این میدان‌ها نداریم اما باید از این میدان‌ها استفاده شود و این ذخایر کشور است که بر آن افزوده می‌شود.

روش های مختلف برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی/ تنگناهای متعددی در مسیر کشف میادین

وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه میدان نفتی "نام آوران" به مانند سایر میادین از جمله آبتیمور و منصوری، جفیر و سپهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون نمی توان درباره سرمایه لازم برای استخراج نفت از این میدان نفتی به طور مجزا صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید نفت کشور با برداشت از این میدان چه میزان افزایش خواهد یافت، بیان کرد: هم اکنون تنگناهای متفاوت و دشواری برای توسعه میدانها وجود دارد ولی وزارت نفت با توجه به رشد و پیشرفت صنعت بازیافت برنامه های متعددی برای توسعه و میزان افزایش بازیافت در صنعت نفت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد:برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی ۲ روش وجود دارد. یکی از این روش ها تکیه بر فناوری داخلی است که این فناوری را با استفاده از کمک دانشگاه ها ارتقاء می دهیم و روش دیگر تعامل با شرکت های خارجی دنیا است که صاحب فناوری هستند.

وزیر نفت در مورد ضریب بازیافت مخازن نفتی توضیح داد: این عدد برای میادین مختلف براساس سنگ مخزن متفاوت است و ما هم ضریب بازیافت ۶-۵ درصدی داریم و هم ضریب بازیافت ۶۰ درصدی اما به طور کلی باید تلاش کنیم تا میزان ضریب بازیافت میادین خود را بالا ببریم.

او همچنین در پایان در پاسخ به این سوال که قیمت بنزین چه تغییری خواهد کرد؟ گفت: قبل تر راجع این موضوع صحبت کرده ام و امروز تنها راجع کشف میدان جدید نفتی صحبت می کنم.

در پایان این مراسم از اطلس اکتشافات نفتی ایران که مشمول جزئیات و مختصات ۷۶ میدان بزرگ نفتی در کشور بوده است رونمایی شد، به گفته هندی مدیر بخش اکتشافات شرکت ملی نفت ایران از این تعداد ۲۶ میدان مشترک و هم مرز با کشور‌های همسایه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سید احسان حسینیان
۲۲:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
واقعا ایران به انداره تمام اروپا فقط ثروت منابع طبیعیش هست چرا باید اینقدر وضع ما با اونا فرق داشته باشه این میدان که هیچ هزارتا میدان دیگم کشف بشه به حال ما مردم فرقی نمیکنه خوش بحال مسئولین و بچهاشون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
خوشبحال/
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
تبریک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
نتونی بفروشی چه فایده کل کشورنفت وگازباشه .هرچیزی زمانی ارزشمنده که خریدارداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۵:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء والصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز و سرافراز متمدنین تمدن ساز خردمندان بصیر عادلین عدالتگستر و فرهنگ سازان انسانیت اسلامی قرآنی باید امنیت و رفاه و بهداشت و سلامت و ایمنی و حفظ محیط زیست سالم آب و هوایی را در کل کشور عزیزمان ایران با شکوه و با عظمت برقرار کنند و مشکلات معیشتی و مسکن و شغل پایدار مردم را برقرار کنند و برقرار کنند عدالت اجتماعی را برای همه مردم از هر لحاظ بدون تبعیض و بدون پارتی بازی و باند بازی و جناه طلبی و غیره ... برقرار کنند حق و حقوق شهروندی را از هر لحاظ برای همه ملت برقرار کنند و صحیح و عادلانه تقسیم کنند ثروت ملی ملت را مابین تمامی اقشار بی درآمدها و کم درآمدها و نیازمندان و سرپرستان بیکار خانوارها و در کل رفاه اسلامی قرآنی را برای مردم کشور برقرار کنند از هر لحاظ و با تمامی مفاسد و مجرمان و قانون شکنان در جامعه مجدانه برخورد و پیشگیری کنند با اتحاد و همدلی و هم زبانی و مهربانی و صبر و شکیبایی و رئفت اسلامی قرآنی انشاءالله و مردم هم با هم یکپارچه و متحد و یاری رسان یکدیگر باشند و به حق و حقوقشان قانع باشند و به حق و حقوق دیگران طمع نورزند و مفاسد را از هر نوع به نیروهای امنیتی و خبرنگاران گذارش کنند . مردم ایران فقط از مسئولان اینها رو می خواهند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۱۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چی می ره تو جیبی ما
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۲۲:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تبریک به کسانی که سود این نفت رو میبرن به ما که چیزی نمی رسه ولی خوش به حال شما من لیسانسه بیکار باید با بدبختی و بدهکاری دنبال کار بگردیم بعضی اقا و اقازاده کیف دنیا رو ببرن چه مسیولینی داریم ما ...
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۲:۳۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ای وای برما فردا صبح است که هزینه استخراجش را باید متحمل شویم و شیر نفت اماده را اقازاده ها قرارداد کنند غیر قابل فسخ
Iran (Islamic Republic of)
.‌‌‌‌.
۲۲:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوش به حال اقازاده ها دیگه میتونند به کره ماه ومریخ هم سفرکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
آقای زنگنه موقع فروش نفت هم اعلام کنید درآمد میلیاردها دلار نفتی به جیب چه کسانی میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مبارکه مسولیین باشه به مردم و جوانان بیچاره هیچی نمیرسه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یک ایرانی
۲۱:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اقتصاد مون بیشتر به نفت وابسته شد. کشف نمی شد بهتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۵۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوش بحال اختلاسگران ومسیولین شد ونگه کل نفت جهان هم برای ایران باشه چیزی به مردم نمی‌رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مبارک آقا زاذه ها ومسئولین بتشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوشبحال خودم شد
Italy
حسین
۲۰:۴۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
و همچنان خوزستان بالاترین نرخ بیکاری را دارد.
من کارگر خوزستانی هستم با حقوق یک میلیون و سیصد هزار درماه
با 15 سال سابقه کار در یک شرکت دولتی و تنها 10 سال سابقه بیمه
تحت عنوان نیروی شرکتی یا همون پیمانکاری
Canada
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
جناب وزیر .موقعی مردم منابع طبیعی وطن را حس میکنند که در زندگی شون تاثیر مثبت بگذارد .به امید ان روز
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۰:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
قرارداد موقت پالایشگاه ابادان هستم از شنیدن این خبر خوشحال نشدم چون هیچ سودی بحال مردم ندارد فقط محیط زیست خوزستان نابود میشود آقای زنگنه ۲۷ سال سابقه کار دارم هنوز مثل بدبختها زندگی میکنیم فقر در خوزستان بیداد میکند پس خوش بحال آقا زاده و یقه سفیدها و بچه هایتان که در اروپا زندگی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۹:۵۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تبریک به او تبریک ان تبریک انها تبریک به همه غیر مردم
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازنشسته
۱۹:۵۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
باید از منابع نفتی برای کارهای زیز بنایی استفاده شود وبیهوده ازبین نبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سهم بیت المال منو بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خیلی عالی خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
آقای سردار.بفرمایید قرار است منفعت استخراج آن منابع نفتی به جیب چه کسانی برود؟این است وعده ای که به ماملت روز اول دادی الان3ماه نتوانستیم یک کیلو گوشت قرمز یخ زده خارجی که معلوم نیست گوشت چی حلال گوشتی هستند بخریم وبخوریم.دکتر روحانی هم دریزد هم دررفسنجان کرمان وعده توخالی داد.شاید قشر سرمایه دار ازسخنرانی دکتر راضی شده باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
واقعا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوش بحال خاوری ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چه فایده ؟!؟ توجیل مردم که نمیره؟!؟ توجبی دولتمردان وکشورهای منطقه میره؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی فرد
۲۰:۵۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خب مگه بد هستش مسّئولان پولدارتر ما فقیرتر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
پله
۱۸:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
بنظر من قانونی باید وضع بشه و به تک به تک مردم حق نفت و گازی که استخراج میشه واریز بشه اینطوری قانونی حق همه مردم داده میشه و میزان جرم و جنایت و اختلاس و تورم و بیکاری و قاچاق و غیره خود بخود حل میشه و مهمتر از همه شاهد حکومتی برپایه قرآن و عدالت حکومت امام علی خواهیم داشت موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
برو کار می کن مگو چیست کار/ که سرمایه ی جاودانی است کار...
Iran (Islamic Republic of)
پله
۰۷:۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
داداشی که اینو نوشتی من 30سالمه از بس کار کردم از کار افتاده شده ام و الان در خانه نشسته و در تلویزیون مردم بدبخت و بیچاره را مشاهده میکنم که در چه فلاکتی زندگی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
آیا واقعا قیمت واقعی هر بشکه نفت خام ایران 50$ است؟ چرا قیمت گذاری بازار نفت باید دست غربی ها باشد؟ آیا تمام جنبه های استفاده از نفت برای بشر فعلی کشف شده است( یعنی نفت در آینده کاربرد های گسترده تر و بهتری نخواهد داشت؟).
دولت ایران حق ندارد برای میادین نفتی جدید با شرایط فعلی جهان تصمیمی بگیرد؛ نفت و دیگر منایع زیر زمینی ثروت های جمعیت فعلی و آیندگان هستند و نباید منابع جدید و با تکنولوژی فعلی ایران به بهره برداری برسند.
از نظر نگارنده ارزش واقعی هر بشکه نفت با شرایط فعلی جهان بیش از 1000$ است و ما نباید منابع خدادی یمان را تارج کنیم. ما باید فقط و فقط از میادین مشترک برای صادرات و تامین نیازهای ضروری کشور در حال حاضر استفاده کنیم و تمام میادین کشف شده و به بهره برداری رسیده در داخل مرزهای خشکی تعطیل شوند و برای شرایط استراتژیک کشور حفظ و نگهداری شوند.
به عنوان یک کارشناس انرژی به آقای زنگنه و مجموعه وزرات نفت توصیه اکید می کند:
1- به جای عرضه گاز طبیعی برای شهرها و روستاها؛ در ورودی هر شهر با ایجاد نیروگاه های حرارتی سیکل ترکیبی با مصرف گاز طبیعی به صورت محلی، ابتدا برق تولید شود و این برق در اختیار خانوارهای شهری و روستایی قرار گیرد. با استفاده از لوله کشی امکان استفاده از آب گرم نیروگاه برای شهرها فراهم شود.
2- عرضه بنزین برای هر نفر 20 لیتر در ماه با قیمت 1000 تومان اختصاص یابد و استفاده از آن فقط با کارت سوخت فراهم شود. هر کسی آزاد باشد بنزینش را خود استفاده کند یا با قیمت آزاد واگذار کند. قیمت بنزین آزاد در سرتاسر کشور 15000 تومان باشد.3- با ایجاد تیم های ممیزی انرژی در صنایع، کارخانجات، نیروگاه ها و ... و خانوارها فرهنگ مصرف انرژی را بهره ور تر کند. مهرداد ر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
عامو چی میگی آخه با ماهی 20 لیتر بنزین چطور یه ماهو سر کنیم حقوقمونم ک انقد نیست آزاد بخریم نفست از جا گرم در میاد
Germany
x
۱۷:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
وقتی که قیمت نقت و بنزین آزاد شد و هم تراز قیمت جهانی؛ اون وقت چه خوشحالی برای مردم هست؟ خارجی های با درآمد بالا و ارزش پول بیشتر باید خوشحال بشن نه ملت مستضعف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوب به ما تا حالا چی رسیده
که از این میدان بخاد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اینهمه چاههای نفت داریم وباز هم دوباره کشف های جدید؟؟!! به چه درد مردم ما میخوره؟؟!!! ثروت ما برعلیه ماشده؟؟!!! چ
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۷:۴۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مژده ............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
توجیب‌کی‌میره‌؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به وضعیت ظاهری شهرهای خوزستان برسید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
لاقل انصاف داشته باشید کمی به وضعیت ظاهری شهرهای خوزستان برسید، روستاهای استان‌های دیگه حتی کوچه پس کوچه های فرعی اش از خیابان‌های اصلی شهرهای خوزستان بهتره
Iran (Islamic Republic of)
جانم حسین
۱۶:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
واقعا خجالت هم خوب چیزیه .تنها کسانیکه سهمی ندارن مردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
محیط زیست خوزستان را نابود می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
برای مردم که سودی نداره. این موفقیت رو به مسئولان ذی نفع تبریک میگم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوشبحالشون تمام
Iran (Islamic Republic of)
hiop
۱۶:۲۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
فقط یه عده پولدار .پولدار تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بخاطر همینه که یارانه ما رو قطع کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
شش دستی مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ای بابا /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چرا این گرونی هارو حل نمی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوش بحال اونهایی که از این سود میبرن به مردم چه که میگین خبر خوش؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
عجب..........................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بریم سرکار بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوش بحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
این تبریک برای من خیلی ناراحت کننده بود . نفت جاش داخل زمین خیلی بهتر بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیارمبارررررررررررررررررررررررررررکتون باش خوش به حالتونم باش
France
مهدی
۱۴:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
امیدواریم در خدمت مهدی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
این خبرها برای ملت پول نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
خوزستانی
۱۴:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چی نصیب ما خوزستانی ها میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
گرد و خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
دودش گرما !
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۹:۵۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
باید نصیب ایران بشه.مگه خودتون این میدون رو تولید کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی فرد
۲۰:۵۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بوی نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
یه روزبیااینجازندگی کن یه آسفالت خوب توخوزستان نیست یه روزهوای سالم توخوزستان نیست فقط دودمیخوریم هیچیم ازاین منابع که توخوزستان نصیب مانمیشه بعدبگومگه شماکشفش کردین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی بابا
۱۴:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
آقای زنگنه از کرسنت چه خبر؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ببخشید // مخزن چقده ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چقد خوبه که این اطلاعات و در اختیار ما قرار می دهید .
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۳:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اینکه خبر خوب برای مسئولین هست ، دقیقا چیش گیر مردم میاد اون را بفرمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
حرص و جوشش گیر مردم میاد
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۰۲:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
به زودی :
بنزین ماهی 30 لیتر و بیشتر از آن با قیمت آزاد هر لیتر 15000 تومان
افزایش سرسام آور مالیات ،حق بیمه و ...
اخذ عوارض نفس کشیدن ملت(ویژه شهرداری ها)
تورم چند ده باره تمامی اجناس
و و و ....
بالاخره استخراج نفت هم هزینه داره دیگه
و قطعا تامین این هزینه ها از جیب ملت غیور و مظلوم ایران ،تنها موردی هست که سرش به مردم میخوره!
ما که بخیل نیستیم نوش جونشون
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۳:۳۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
الان کشور هلند با کشاورزی و دامپروری در آمد سرانه مردمش ببینید چقدره ببینید که مردمش در چه رفاهی هستند یه قطره نفت هم ندارند چرا مدیریت صحیحیح و درسته دارند.ایران ثروت منده به شرطی و شروطی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
آیا وابسته کردن کشور به نفت خوشحالی دارد یا گریه؟
Moldova (Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
وضع مسئولان خوب بوده بهترم از قبلم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
با سلام و عرض ادب و احترام .آیا باشگاه خبرنگاران جوان موظف به پاسخگویی به نظرات هست یا که خیر ؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۱۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸

بله ,شما میتوانید نظرات خود را بفرستید

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
با این مدیریت !
Switzerland
سعید فروزان
۱۳:۰۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بسپاریم دست زنگنه رفته پیش کرسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مبارك
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوشبحالان
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۱۲:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مبارکتون باشه .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
از این میدان نفتی بزرگ چی به مردم میرسه که به مردم تبریک میگن !! بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
پولش توی جیب مسئولان و بوی نفت گیر مردم‌میاد
Iran (Islamic Republic of)
صمد.ج.ب ازتبریز
۱۲:۴۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کاش اکتشاف نفت انجام نمی شد چرا که بعد از چند سال خواهیم فهمید ..
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اگر سهم هر ایرانی رو بخان بدن فقط از همین چاه نفت نفری 76 میلیون تومان است
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۴۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
این رقم صحیح نیست چرا که کشور به هر فرد یارانه پنهان پرداخت می کند .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
نظر باشگاه خبرنگاران کاملا صحیح !! ولی حالا حساب کنیم 70 میلونش همون یارانه پنهان !!! 6 میلونش که به مردم میرسه!! از6 میلیون هم بگذریم نصفش 3 میلون چی ، نمیرسه؟؟!!(یا فقط همون 45 هزار تومن که هرماه منتظریم ببینم قطع میشه یا نه !!)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
یارانه پنهان جدا
محاسبه روی درآمد کشور از نفت کشف شده است، ممکنه بله درصدی یارانه پنهان باشه ولی دولت قاعدتا درآمدش فقط نفت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
شما خوب هستيد باشگاه خبر نگاران جوان/ اقا زنگنه را هم براي بازديد از محل کار باشگاه خبرنگاران جوان دعوت کنيد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۷:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بله
Germany
x
۱۷:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
همه جا شده منطقه آزاد؛ گاز و بنزین و ... رو به بهانه افزایش مصرف تعرفه هاشو آزاد کردن بعد چنین حرفی زده میشه!در صورتی این یارانه پنهان وجود داره که همه چی مثل قبل بشه؛ یارانه ها حذف بشه و قیمت برق و گاز و بنزین بشه مثل قبل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اگر کل سرزمین ایزان نفت و طلا باشد با این مدیریت هر روز دریغ از دیروز
با عسل گفتن دهان شیرین نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
نفت به چه درد مردم این مملکت می مخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من می خوام برم مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
باز برین مفتی و رایگان نفت رو به کشورهایی مثل روسیه و چین و هند بدین !
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چه فایده . این همه نفت و منابع طبیعی تو مملکت داریم ولی ملت بیچاره با سیلی صورت خودشون رو سرخ نگه داشتن. فقر و بیکاری و تورم و اختلاس و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خوشبحال زالوها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به ما که نمیرسه.منتظر یه اختلاس جدید از آقازاده ها باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خواهشمند است کلمه آقازاده را بیان نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۱۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
انشاالله که بیاد سر سفره مردم ...
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۱۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مردم خوزستان از این همه منابع نفتی، جز آلودگی هوا، ریزگرد، عقب ماندگی اقتصادی و ... چیز دیگری عاید نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
امیر بوجاری
۱۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چرا منت هر چیزی که خدادادی هست سر مردم میزارن، واقعا نمیدونم اگه رهبری عزیز نبودن اینا چه بلایی سر مردم میومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
یاد گرفتن برای هر چیزی که خدادادی هست سر مردم منت بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چرا همه چیزو ارزون نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساغر
۱۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خسته وناامید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
برای ملت ایران چه مربوط ثروتمند ترین کشور جهان هستیم ولی مردم نون ندارند بخورند در فلاکت و بدبختی باید زندگی کنیم این نفت هم برای نود و نه درصد سرمایه داری ذخیره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چرا تمامی ذخایر نفتی و گاز را استخراج می کنید اینها باید برای نسلهای آینده بماند خوشحالی هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کدوم آینده با این وضع اقتصاد طولی نمیکشه چیزی بعنوان بچه دار شدن در ایرانو تو کتاب گینس خواهند نوشت یعنی یدونشم میشه رکورد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
خوب کاری میکنن هیکس اینجاآینده ای نداره خودمون درس خوندیم این همه هزینه کردیم بیکارنشستیم ت خونه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
شکوری مهربان
۱۲:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به نظربنده بهترین کاروپیشنهاد.
تمام پول این سرمایه ی ملی راعادلانه بین مردم تقسیم ومردم رابرای همیشه ازنگرانی معیشتی خارج کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
چشم حتما اطاعت امر..یک شماره حساب لطف کنید تا فردا پول این ثروت عادلانه تقسیم بشه حتما هم نزدیکای 70 ملیونی گیرت میاد.منتظر باش جانم
Iran (Islamic Republic of)
شکوری مهربان
۱۲:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به نظربنده بهترین کاروپیشنهاد.
تمام پول این سرمایه ی ملی راعادلانه بین مردم تقسیم ومردم رابرای همیشه ازنگرانی معیشتی خارج کنند.لطفابگوش مسئولین بویژه رهبرمعظم انقلاب اسلامی برسانید،متشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۵۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
با این همه ثروت و منابع طبیعی، از نظر رفاه کجا هستیم؟ سوء مدیریت وقتی باشه با 100 برابر این همه نعمت، بازهم بیکاری و فقر و تورم بلای جان مردم خواهد بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خدا رهبر و نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۱:۲۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خبر خوشی بود ممنون بابت خبراتون خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من بیکار ۳۶ ساله مجرد فوق لیسانس نمیدونم از این قضیه خوشحال بشم یا ناراحت، چون تا حالا چندین میدان گازیو نفتی داریم سهم من از آن صفر درصده، حالا چندتا هم کشف کنید باز سهم من صفر خواهد بود !؟
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۱:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
این 22 میلیارد که گفتین به ثروت کشور اضافه میشه یا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
۲۲‌میلیارد چیه بی نهایت میلیارد که به ثروت اون ۳۰۰‌ مسئول اضافه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ايران
۱۱:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خبر خوشی بود
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کل نفت دنیا هم در اختیار ایران باشه باز همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مردم روز به روز فقیر ثروتمندان روز به روز بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۱۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من که هیچ نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کل نفت دنیا هم در اختیار ایران باشه باز همینه که هست مشکلات زیاده
Germany
Masoud
۱۱:۱۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
مبارکه
۱۲
آخرین اخبار